خبرهای داغ:

برگزاری پیش یادواره ملی شهدای حقوقدان در شیراز/ آزادی ۲۱ زندانی جرایم غیرعمد به نیابت از ۲۱شهید حقوقدان فارس

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس از آزادی ۲۱ زندانی جرایم غیرعمد در یادواره ۲۱ شهید حقوقدان فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۷۸۱۲
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیجاز فارس، روح‌الله مهبودی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه روز 14مرداد روز بسیج حقوقدانان نامگذاری شده، گفت: طی مذاکرات انجام شده، این روز را بهترین روز برای برگزاری یادواره 21شهید حقوقدان فارس در راستای کنگره ملی شهدای فارس انتخاب شد.

وی، با اشاره به تخصصی شدن اقشار بسیج، یکی از این اقشار را بسیج حقوقدانان دانست و تصریح کرد: یکی از تفاوت‌های بسیج حقوقدانان با دیگر اقشار بسیج، این است که دایره شمول این قشر شامل هرسه قوه مقننه، اجرایی و قضائیه است.

به گفته مسئول بسیج حقوقدانان فارس، 9 انجمن تخصصی با برگزاری جلسات در حوزه‌های مختلف، در بسیج حقوقدانان فارس پیش‌بینی شده است.

مهبودی ادامه داد: 19 گروه جهادی فعال ثبت شده در سامانه اطلس هم داریم که بیشترین زمینه فعالیت آنان، ارائه مشاوره تخصصی به عموم مردم، ترویج صلح و سازش، و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است.

به گفته وی، تمام اقدامات انجام شده در این گروه‌های جهادی، با تعامل با قضات و دادگستری و با محوریت پایگاه‌های مقاومت است تا پرونده‌ها با صلح و سازش خاتمه یابد. 

مهبودی با بیان اینکه طی مشاوره‌های حقوقی پرونده بررسی شده و با شناسایی افراد محق و معسر، توسط وکلای عضو این سازمان به صورت رایگان رسیدگی می‌شود، ادامه داد: معاضدت‌های تخصصی شامل برگزاری میز مشاوره در طرح‌هر مسجد یک حقوقدان است.

مسئول بسیج حقوقدانان فارس با اشاره به فعال شدن 17 شهرستان در طرح‌هر مسجد یک‌حقوقدان، افزود: جامعه ما از فقر حقوقی رنج می‌برد و در همین راستا برنامه پنجشنبه‌های حقوقی برای به‌روز کردم اطلاعات حقوق‌یاران پیش‌بینی و اجرا کردیم.

وی از پیگیری پرونده شهادت حاج قاسم توسط وکلای عضو بسیج حقوقدانان فارس خبر داد و گفت: مطالبه‌گری حقوق تضییع شده مردم از کودتای 28مرداد 1332 با جمع‌آوری 10هزار امضا از فارس آغاز شده است.

مهبودی از آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در قالب پویش نذر رهایی خبر داد و گفت: در 15 مرحله قریب به 2هزار و 800 نفر یا آزاد شده و یا از زندانی شدن آنان جلوگیری شده است.

 مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس، از برگزاری پیش کنگره بسیج حقوقدانان کشور و کنگره ملی شهدای فارس در شیراز خبر داد و با اعلام رونمایی از نرم‌افزار حقوقی برای اولین در یادواره شهدای حقوقدان، تصریح کرد: این برنامه در روز 14 مرداد ساعت 9صبح در مرکز شهید قدوسی دادگستری فارس واقع در خیابان خبرنگار برگزار می‌شود.

به گفته وی، از کتاب لاله‌های عدالت شامل سرگذشت 21 شهید حقوقدان فارس هم در این برنامه پیش رونمایی می‌شود.

مهبودی ادامه داد: با همکاری شهرداری شیراز، خیرین و ستاد دیه، در یادواره شهدای حقوقدان فارس 21 زندانی به نیت 21شهید حقوقدان آزاد می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس با بیان اینکه عموم مردم فارس می‌توانند در بستر فضای مجازی، با ارسال پیامک به شماره 09215857599 با درخواست لینک، لینک اتاقک مشاوره حقوقی دریافت کرده و مورد مشاوره قرار گیرند.

وی از سامانه 129 مرکز وکلا و معاونت پیشگیری دادگستری فارس خبر داد و گفت: عموم مردم می‌توانند از مشاوره حقوقی رایگان در این سامانه هم استفاده کنند. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار