خبرهای داغ:
حجت الاسلام نجاری:

مبارزه با هوای نفس باید همپای مبارزه با دشمن ادامه پیدا کند

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) گفت: طبق فرمایش آن حضرت مبارزه با هوای نفس باید همپای مبارزه با دشمن ادامه پیدا کند.
کد خبر: ۹۶۱۷۸۴۳
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در جمع نیروهای کادر نمایندگی ولی فقیه ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع) با اشاره به راهکارهای دوری از منیت اظهار کرد: یکی از روش‌های مبارزه با منیت، شکستن بت نفس است که در برخی از روایات از بت نفس به عنوان مادر بت‌ها یاد شده است.

وی اولین محصول و اثر توحید را دوری از تشخص، تعین و منیت عنوان کرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) بعد از فتح مکه ابتدا بت‌های داخل خانه کعبه را شکستند که پیام اقدام پیامبر(ص) این است که ابتدا باید بت نفس و بت درون شکسته شود زیرا شکسته شدن بت نفس از شکسته شدن بت‌های بیرونی سخت‌تر و مهمتر است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان دلیل رانده شدن شیطان از درگاه الهی را منیت دانست و خاطرنشان کرد: هدف ما برای انجام کارهای مختلف باید جلب رضایت خدا باشد نه جلب رضایت مردم، پس انسان باید به جایگاهی برسد که مدح و ذم دیگران در او اثر نکند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: ایشان می‌فرمایند خداوند دوست ندارد بندگان خود را متمایز نسبت به دیگران ببیند؛ با مطالعه سیره و سبک زندگی رسول خدا(ص) به این نتیجه می‌رسیم که ایشان غیر عبد بودن هیچگاه برای خود جایگاهی قائل نبود به طوری که اگر کسی وارد مجلسی می‌شد پیامبر(ص) را نمی‌شناخت.

نجاری عناوین و القاب دنیوی را فانی دانست و افزود: انسان باید در این دنیا فقط بنده خدا باشد و از منیت و مطرح شدن در بین مردم پرهیز کند.

 وی با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) افزود: طبق فرمایش آن حضرت مبارزه با هوای نفس باید همپای مبارزه با دشمن ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار