خبرهای داغ:
سردار حزنی:

تمام قلدری‌ها و زورگویی‌های آمریکا و اسرائیل جنایتکار را پاسخ خواهیم داد/عشایر سربازان واقعی انقلاب اسلامی هستند

همدان-معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه گفت: با اجازه فرمانده معظم کل قوا در زمان مناسب تمام قلدری‌ها و زورگویی‌های آمریکا و اسرائیل جنایتکار را پاسخ خواهیم داد.
کد خبر: ۹۶۱۸۰۳۷
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶

تمام قلدری‌ها و زورگویی‌های آمریکا و اسرائیل جنایتکار را پاسخ خواهیم داد

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار ضیاءالدین حزنی امروز در همایش تجلیل از شبانان، گله‌داران و دامداران عشایر استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و تسلیت شهادت مجاهد بزرگ اسلام شهید اسماعیل هنیه اظهار کرد: همه ما امروز در ایران اسلامی این اندوه دل خود را نسبت به آمریکایی‌های زورگو و اسرائیل جنایتاکار در دل نگه می‌داریم و با اجازه فرمانده معظم کل قوا در زمان مقرر و مناسب پاسخ همه این قلدری‌ها و زورگویی‌ها را خواهیم داد.

 وی با بیان اینکه در راه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انسان‌های بزرگی را تقدیم کردیم، با محکوم کردن جنایت بزرگ به شهادت رساندن شهید هنیه، گفت: تنها چیزی که امریکا و اسرائیل نمی‌فهمد همین است که ما برای جمهوری اسلامی ایران هر هزینه‌ای که لازم باشد پرداخت خواهیم کرد اما این بار آنها را پشیمان خواهیم کرد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی ومحرومیت زدایی سپاه به نقش اثربخش عشایر در توسعه اقتصادی و دفاع از مرزها و امنیت کشور اشاره و عنوان کرد: عشایر ایران یکی از پشتیبان‌های بزرگ کشور بوده و هست و بازوان قوی و قدرتمند جمهوری اسلامی ایران و نگهبانان و امنیت و آرامش‌بخشان به ملت هستند.

وی با تاکید بر اینکه عشایر در هر نقطه‌ای که هست پاسدار ملیت و پاسدار دین است، گفت: از نظر فداکاری، شجاعت و شهامت نیز بهترین افراد هستند و سربازان پر افتخار و همیشه وفادار به اسلام و انقلاب و ایران و مرزداران غیور، مومن و سلحشوری هستند.

سردار حزنی با بیان اینکه جامعه عشایری کشور در ۲۹ استان پراکنده هستند و حتی در حاشیه شهر تهران هم گله‌دار وجود دارد، عنوان کرد: استان‌های فارس، خوزستان و سیستان و بلوچستان بیشترین جمعیت عشایری و استان قم و قزوین از کم‌ترین سهم جمعیت عشایری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون همایش شبانان و گله‌داران و دادمداران عشایر در ۳۰ استان کشور برگزار و از قشر عشایری در این استان‌ها تجلیل به عمل آمده است، گفت: از مصوبات این جلسات نیز بسیار راضی هستیم ضمن اینکه ما در مرکزیت سپاه و خود سپاه با مسئولین استان در جریان مسائل و مشکلات این قشر قرار گرفته و در تلاش برای رفع مشکلات جدی که در استان‌ها برای عشایر وجود دارد، هستیم.

* عشایر محافظان امنیت هستند

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی ومحرومیت زدایی سپاه هدف از برگزاری این مراسم را تکریم از شبانان، گله‌داران و عشایر استان و کمک به امنیت پایدار دانست و تاکید کرد:  در هر جای کشور که عشایر هستند امنیت ما در آن منطقه پایدار است چراکه عشایر محافظان امنیت هستند و در هر نقطه پاسدار ملیت، دین، طرفدار روحانیون و علاقه‌مند به سنت بومی کشور می باشند.

وی با بیان اینکه عشایر سربازان واقعی انقلاب اسلامی هستند، کمک به اقتصاد مقاومتی را از دیگر اهداف برگزاری برنامه عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد ارتباط بیش از پیش جامعه شبانان و گله‌داران با ادارات، ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و مناطق عشایری با هدف رشد اقتصادی، بهبود معیشت عشایر و شبانان و گله داران و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها نیاز امروز جامعه عشایر و از دیگر اهداف برگزاری همایش است.

سردار حزنی با تاکید بر اینکه ۶۳ میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک در کشور وجود دارد که بزرگ‌ترین استان از نظر دام سبک استان خراسان رضوی و کم‌ترین استان قم است، اضافه کرد: همدان نیز در این حوزه در جایگاه بیست و سوم قرار دارد.

* استان همدان در شاخص دام سنگین رتبه هشتم را دارا است

وی با تاکید بر اینکه ۸ میلیون و ۸۸ هزار رأس دام سنگین در کشور وجود دارد که بیشترین آن در استان مازندران و کمترین مربوط به استان هرمزگان است، تصریح کرد: استان همدان در شاخص دام سنگین رتبه هشتم را دارا است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی ومحرومیت‌زدایی سپاه با بیان اینکه عشایر قشری مهم و تقویت امنیت غذایی در کشور را رقم می‌زنند، اضافه کرد: متاسفانه هر سال تعداد دام‌های استان‌ها کاهش می‌یابد که باید تدبیری در این باره اندیشیده شود چراکه در زمینه امنیت غذایی پایدار حائز اهمیت است.

وی در بیان اهمیت توجه به جامعه عشایری و شبانان و گله‌دارن افزود: عشایر ما بدون بخشنامه بخش مهمی از گوشت و لبنیات کشور را تامین می‌کنند و بدون آنکه به آنها توجه شود در اقتصاد بسیار اثرگذار و نقش مهمی در امنیت غذایی دارند بنابراین اگر دام‌های ما که جزو ثروت‌های ما هستند از بین برود تاثیرات مستقیمی بر امنیت غذایی و کشور خواهد گذاشت و مشکلات کشور را بیشتر خواهد کرد.

سردار حزنی با بیان اینکه بخش عظیمی از گوشت و لبنیات کشور توسط عشایران، گله داران و شبان و دادمداران تولید می‌شود، اظهار کرد: ۳۰ درصد دام سبک و ۴ درصد دام سنگین، ۲۵ درصد گوشت قرمز و تولید ۱۲۰ تن کرک مو و پشم، ۷۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۲۰ هزار هکتار باغ  کشور و تولید سالانه ۶ هزار تن محصولات کشاورزی توسط این قشر تامین می‌شود و نقش مهمی در تامین مواد پروتئینی، لبنی و کشاورزی کشور دارند.

وی با تاکید بر اینکه عشایر با تولید ۳۵ درصد از صنایع دستی کشور نقش مهمی در تولید صنایع دستی کشور دارند، بیان کرد:  متاسفانه در ۱۰ سال گذشته جمعیت عشایری کاهش داشته و ترک زندگی عشایری، مهاجرت به شهر و زیاد شدن مشاغل کاذب و رشد شاخصه بیکاری بر بروز مسئله حاشیه نشینی سبب از بین رفتن زندگی عشایری شده است که به دلیل عدم توجه کافی به این قشر مهم بوده، بنابراین باید بیش از پیش به این قشر توجه جدی داشت و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان را  در دستور کار قرار داد.

* عشایر مرزداران غیور و پاسدار ملیت و دین هستند

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهادسازندگی ومحرومیت زدایی سپاه عشایر را ذخایر و پشتیبان دین، نظام و علما و وفادارترین مردم ایران دانست و تاکید کرد: عشایر مرزداران غیور و پاسدار ملیت و دین هستند که ساختار اجتماعی مستحکمی دارند و از افتخارات نظام به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از عشایر مسلح سازماندهی شده‌ است، گفت: عشایر دارای روحیه سلحشوری، مقاومت، کم توقعی و زندگی در شرایط سخت و همچنین دارای روحیه و انگیزه بالا به زندگی در دامن طبیعت با بهره‌گیری از مواهب الهی هستند.

 سردار حزنی به وجود ۱۱ هزار و ۵۰۰ شهید جامعه عشایری در کشور اشاره و بیان کرد: عشایر همواره حافظ و پشتیبان نظام و انقلاب بوده و وجود شهدای عشایری از افتخارات این قشر است.

وی به ضعیف بودن زیرساخت‌های زندگی عشایری اشاره و بیان کرد: سیستم عشایری ما سیار است و در حوزه زیرساخت‌های زندگی عشایری ضعیف هستیم و باید وزیر راه برای عشایر در حوزه راه تدبیر لازم را اتخاذ کند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهادسازندگی ومحرومیت زدایی سپاه، پیرشدن جمعیت عشایری کشور و عدم استمرار شغل دامداری توسط فرزندان را ضعف دیگری در جامعه عشایر دانست و بیان کرد: هزینه بالای تامین سوخت و مایحتاج زندگی و عدم توجیه اقتصادی زندگی عشایری به دلیل بالا بون هزینه و پایین بودن سطح درآمد از دیگر کاستی‌ها در رسیدگی به امور عشایر است.

وی با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی باید در اختیار قرار دادن مراتع و جنگل‌ها به منظور کمک به تولید دام عشایری و حل مشکلات به صورت میدانی انجام وظیفه کند، تاکید کرد: سازمان جهاد کشاوری نیز باید تامین و تولید نهاده‌های دامی برای توزیع میدانی به عشایر را در دستور کار قرار دهد.

سردار حزنی با تاکید بر اینکه اداره کل دامپزشکی باید نسبت به واکسیناسیون، آموزش و انگل زدایی دام عشایر اقدام ویژه داشته باشد، عنوان کرد: در حوزه دامپزشکی این آمادگی را داریم  و سپاه نیز کمک کند تا جلوی تلفات دام عشایر را بگیریم.

وی بر افزایش اعتبار صندوق حمایتی عشایر توسط صندوق بیمه اجتماعی، روستاییان، کشاورزان و عشایری تاکید و بیان کرد: باید ارائه تسهیلات بانکی با درصد پایین و تامین نقدینگی مورد نیاز تولید جامعه عشایری و حل مشکلات به صورت میدانی در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهادسازندگی ومحرومیت زدایی سپاه بر تامین پنل‌های خورشیدی برای عشایر توسط اداره برق تاکید و عنوان کرد: اداره آموزش و پرورش نیز باید با ایجاد فضاهای آموزشی و تامین نیروی انسانی برای تدریس بسیار تلاش کند.

وی بر افزایش سطح خدمات درمانی و امدادی به عشایر تاکید کرد و یادآور شد: ما اگر به عشایر و امور و مسائل آنها رسیدگی کنیم و هوای آنها را داشته باشیم به طور قطع بسیار از مشکلات کشور هم حل خواهد شد.

سردار حزنی بر تلاش مضاعف در حل مشکلات عشایر و پیگیری مسائل و مشکلات آنها تاکید و خاطرنشان کرد:  باید حرف‌های عشایر در سراسر کشور را گوش کرد که به طور قطع برگزاری این همایش‌ها  نیز موجب می‌شود حرف‌های جامعه عشایری شنیده شود تا در راستای حل این مشکلات بیش از پیش تلاش کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار