خبرهای داغ:
کشاورزیان تأکید کرد

ضرورت آشنایی خبرنگاران با مسائل روز و انتشار مطالب با رعایت امانت

همدان-رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با تاکید بر ضرورت آشنایی یک خبرنگار با مسائل روز، گفت: یک خبرنگار باید یک عکاس خوب و در جریان‌ترین فرد باشد و با رعایت امانت خبر را منتشر کند.
کد خبر: ۹۶۱۸۱۴۹
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳
ضرورت آشنایی خبرنگاران با مسائل روز و انتشار مطالب با رعایت امانت

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فرشاد کشاورزیان در حاشیه آئین تجدید میثاق خبرنگاران ملایر و غبارروبی گلزار شهدا به مناسبت آغاز هفته خبرنگار ضمن گرامیداشت شهید «اسماعیل هنیه»، اظهار کرد: این شهید به آرزوی قلبی خود رسید چراکه پس از شهادت فرزندانش که تقدیم آزادی فلسطین کرد، در دنیا خوش و خرم نبود و به هدف و میل اصلی خود رسید اما ما را داغدار کرد.

وی به نامگذاری این روز در تقویم رسمی کشور اشاره و بیان کرد: ۱۷ مرداد ماه ۱۳۷۷ شهید محمود صارمی در مزار شریف افغانستان به همراه هشت نفر از دیپلمات‌های سرکنسولگری ایران توسط طالبان به شهادت رسیدند و پیکر پاک آنها در ۲۲ شهریور ماه همان سال در یک گور دسته جمعی تفحص شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با بیان اینکه شهید صارمی یک روستا زاده اهل بروجرد بود که در 30 سالگی به شهادت رسید، افزود: خبرنگاری بدلیل ماموریت‌ها و بازدیدهایی که دارد، یک شغل پر مخاطره است؛ شهید آوینی نیز در دوران دفاع مقدس به عنوان یک رزمنده فرهنگی و خبرنگار فعالیت می‌کرد و جاودانه شد.

وی با بیان اینکه خبرنگار باید در خبررسانی بی‌طرف باشد، تصریح کرد: خبرنگار یک رویداد خبری به ویژه رویداد مثبت را به یک خبر پر سر و صدا و جنجالی تبدیل کند.

کشاورزیان با تاکید بر ضرورت آشنایی یک خبرنگار با مسائل روز، وسایل و روش‌های جدید خبری، گفت: یک خبرنگار باید یک عکاس خوب باشد و همیشه در جریان‌ترین فرد باشد و زودتر از بقیه از اخبار اطلاع پیدا کرده و با رعایت امانت منتشر کند.

وی سرعت، دقت و صحت مطالب در کار خبرنگاری را از دیگر ضروریات خواند و بیان کرد: یک خبرنگار باید فن بیان خوبی داشته و از دایره لغوی گسترده‌ای برخوردار باشد تا اخبار را در قالب جذاب تری منتشر کند.

وی کار خبری را یکی از پرهیجان ترین شغل ها در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: خبرنگاران ملایر در هر شرایطی در کنار مسئولان قرار گرفته و اخبار شهرستان را به خوبی منتقل می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار