خبرهای داغ:

آغاز دوره طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور در تبریز

تبریز- افتتاحیه اولین دوره طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور در تبریز آغاز شد.
کد خبر: ۹۶۱۸۱۶۰
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، معاون امور دانشجویان داخل سازمان در در افتتاحیه این دوره گفت: درصدی از دانشجویان مسائل جدی دارند و درصدی دیگر فقدان مهارت‌های اساسی و مهم سبک زندگی سالم دارند.

ابراهیم نعیمی با اشاره به اینکه سازمان امور دانشجویان تلاش دارد انواع مختلفی از برنامه‌های متنوع را برای دانشجویان برگزار کند تا دانشجویان از لحاظ سلامت روان، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی و مهارتی توانمند شوند، افزود: در دانشگاه میراث‌دار چیزی هستیم که در آن نقشی نداریم چرا که در آموزش‌وپرورش یاد نمی‌دهند چگونه تغذیه کنید، چطور سلامت خود را حفظ کنیم.

معاون امور دانشجویان داخل اضافه کرد: مشکل اصلی اشتغال در کشور بی مهارتی است، نیروهایی که به دلیل نداشتن مهارت موفق نیستند نمی‌توانند اشتغال‌زایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه نگرش سازمان امور دانشجویان و رویکرد عالمانه ما مبتنی بر شواهد علمی افزایش مهارت‌های ضروری و ایجاد توانمندی‌های لازم در دانشجویان است، گفت: به‌طوری‌که دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی مهارت‌هایی را در کنار تخصص خود فراگرفته باشد تا در آینده شاهد نسل جوان قابل‌تر و تشکیل خانواده‌های باکیفیت‌تر و بهتری باشیم.

نعیمی با بیان اینکه سومین دوره ضیافت ایثار در مشهد نیز با برنامه‌ریزی انجام شد، ادامه داد: دانشجو باید مهارتی بی آموزد که از آن کسب در آمد کند، آموزش تئوری برای رشد مغزی است؛ اما مهارت‌ها است که شغل‌آفرینی می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار