برگزاری کارگاه آموزشی خبرنگاری و خبرنویسی با حضور خبرنگاران افتخاری ناحیه مالک اشتر مشهد

کارگاه آموزشی خبرنگاری و خبرنویسی با حضور خبرنگاران افتخاری ناحیه مالک اشتر مشهد با هدف توانمند سازی و مهارت افزایی در جهت انعکاس هر چه بهتر اقدامات بسیج برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۱۸۱۶۹
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳
برگزاری کارگاه آموزشی خبرنگاری و خبرنویسی با حضور خبرنگاران افتخاری ناحیه مالک اشتر مشهد

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد مقدس، سید یحیی هاشمی مسئول روابط عمومی و تبلیغات ناحیه مالک اشتر مشهد گفت: کارگاه آموزشی خبرنگاری و خبرنویسی با حضور خبرنگاران افتخاری خواهر ناحیه مالک اشتر مشهد با هدف توانمند سازی و مهارت افزایی در جهت انعکاس هر چه بهتر اقدامات بسیج برگزار شد.

هاشمی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این دوره آموزشی اظهار کرد: تربیت و کادرسازی خبرنگاران انقلابی و متعهد، نقش‌آفرینی خبرنگاران آموزش دیده در عرصه رسانه‌ های استان، تقویت روحیه بسیجی در بین خبرنگاران و حفظ آمادگی و سازماندهی برای مقابله با جنگ نرم دشمن از اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی است.

وی افزود: خبرنگاران افتخاری در این کارگاه با مبانی خبرنویسی، اصول و فنون مصاحبه، گزارش‌ نویسی و قالب‌های خبری آشنا شدند.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات ناحیه مالک اشتر مشهد بیان کرد: در این کارگاه آموزشی سر فصل‌ های شناخت خبر و تعاریف آن، خبرنگار کیست، اهمیت خبر و خبرنویسی، اخلاق حرفه‌ای در خبرنگاری، ویژگی‌ها و مهارت‌های خبری، ویژگی‌های خبر، مراحل تنظیم خبر، ارزش خبر آموزش داده شد.

خبرنویسی نوعی گزارش واقعی است که در آن به بیان موضوعی پرداخته می‌ شود که دارای ارزش خبری است. برای اینکه بتوان اخباری را به رشته تحریر در آورد که مورد توجه مخاطبان قرار بگیرند باید به سراغ آموختن این هنر برویم. ما، انتقال اطلاعات صحیح، شفاف و جامع به مخاطب درباره یک موضوع را با این هنر خواهیم آموخت. برای اینکه بتوان خبرها را به‌ درستی به مخاطب انتقال داد بایستی به مجموعه نکات و اصولی از جمله ارزش های خبری، سبک های خبری، عناصر و اجزای خبر آگاه شد. برای مثال برای اینکه بتوان یک خبر مناسب را برای مخاطب تولید کرد، باید با توجه به نیازهای مخاطب، به انتخاب یک سبک خبرنویسی پرداخت و به اجزا خبر توجه کرد.

تیتر، جزء اصلی یک خبر است و هر چه تیتر جذاب‌تر باشد احتمال اینکه بتوان مخاطب را به سمت خبر کشاند، افزایش پیدا خواهد کرد. شاید با خود بگویید: چه نیازی به دانستن این نکات، دانش ها و مهارت ها هست؟ پاسخ، روشن است. ما در عصر اطلاعات و رسانه ها و افکار عمومی قرار داریم. ما با این سه، تحت تأثیر قرار می گیریم و با تکیه بر آن ها، بر دیگران تأثیر می گذاریم. در دنیای امروزی رسانه‌های زیادی در حال تولید اخبار هستند.

 وجه تمایز این خبرها در زمان انتشار و نحوه نوشتن و نگارش آنها است. رسانه یا خبرنگاری می‌تواند در خبرنویسی موفق شود که با اصول نوشتن خبر آشنا باشد. برای اینکه توجه مخاطب به اخبار جلب شود باید بیش از هر چیزی به نحوه درست نوشتن اخبار توجه کرد. به همین دلیل باید به سراغ آموزش خبرنویسی برویم.

 

کارگاه آموزشی خبرنگاری و خبرنویسی با حضور خبرنگاران افتخاری ناحیه مالک اشتر مشهد برگزار شد

کارگاه آموزشی خبرنگاری و خبرنویسی با حضور خبرنگاران افتخاری ناحیه مالک اشتر مشهد برگزار شد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار