به احترام ماه محرم؛

پرونده‌ ۴.۵ میلیارد ریالی با گذشت شاکی اردبیلی مختومه شد

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان اردبیل از مختومه شدن پرونده‌ای ۴.۵ میلیارد ریالی با بخشش و سازش به احترام ماه محرم خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۸۲۱۶
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷

پرونده‌ ۴.۵ میلیارد ریالی با گذشت شاکی اردبیلی مختومه شد

به گزارش بسیج، حجت‌الاسلام سیدحسین علوی روز پنجشنبه در این زمینه اظهار کرد: این پرونده حقوقی مبنی بر مطالبه وجه به ارزش مالی چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب پویش «#به_عشق_امام_حسین_بخشیدم» از سوی شعبه چهارم شورای حل اختلاف شهرستان اردبیل مورد پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: این پرونده در راستای رسالت اصلی شورای حل اختلاف برای کمک به برقراری صلح و سازش در پرونده‌ها پس از برگزاری چندین نشست از سوی شعبه چهارم این شورا به نتیجه رسید و در نهایت شخص شاکی به احترام ماه محرم و حضرت امام حسین (ع) از همه مبلغ بدهی گذشت کرد تا پرونده مورد اشاره به سازش منجر و بسته شود.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان اردبیل با اشاره به نقش مهم شوراهای حل اختلاف در امر سازش و احقاق حق بیان کرد: با تقویت شوراهای حل اختلاف در راستای تحقق رسالت مورد نظر می‌توانیم شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها و ارتقای رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه صلح و سازش در دین مبین اسلام به جد مورد تاکید است، عنوان کرد: ترویج این ۲ موضوع مهم در جامعه می‌تواند به برطرف کردن بسیاری از مشکل‌ها میان افراد و در نتیجه آسیب‌های ناشی از آن کمک کند.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل نیز پیش‌تر با اشاره به رسیدگی به بیش از ۵۰۰ هزار فقره پرونده در محاکم قضایی این استان در سال گذشته، عنوان کرده بود که یک‌سوم پرونده‌هایی که در شوراهای حل اختلاف این استان ارجاع شدند، با مصالحه ختم شده است.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار