خرید گندم در آذربایجان شرقی به 310 هزار تن رسید

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: خرید تضمینی گندم در استان از ابتدای فصل برداشت تا 14 مردادماه به بیش از 295 هزار و 735 تن رسیده که 265 هزار و 555 تن توسط غله و 30 هزار و 180 تن توسط تعاون روستایی خریداری شده است.
کد خبر: ۹۶۱۸۶۶۵
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ثبت خرید 295 هزار و 735 تن گندم تا تاریخ 14 مردادماه، افزایش 34 درصدی خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 220 هزار و 900 تن بود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه  در این مدت 15 هزار تن بذر گندم نیز از کشاورزان استان خریداری شده است افزود: میزان کل خرید گندم در آذربایجان شرقی شامل خرید تضمینی و بذری کلاً  به 310 هزار تن رسید.

وی با بیان این‌که خرید تضمینی گندم در استان تا شهریورماه ادامه خواهد داشت، ادامه داد: تعداد 67 مرکز خرید گندم در آذربایجان شرقی فعال است و گندم تولیدی کشاورزان زحمتکش را دریافت می‌کنند.

فتحی در خصوص آخرین وضعیت مطالبات و پرداختی‌های گندمکاران استان نیز اظهار کرد: مجموع بهای کل گندم خریداری شده از گندمکاران استان تا به امروز 52 هزار و 123 میلیارد ریال است که هشت هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال در حدود 16 درصد آن پرداخت شده و 43 هزار و 682 میلیارد ریال مطالبه گندم کاران است که به زودی پرداخت خواهد شد.

وی افزود: از مجموع سطح اراضی کشت گندم استان تاکنون‌ 261 هزار هکتار شامل 230 هزار هکتار گندم دیم و 31 هزار هکتار گندم آبی برداشت شده است و ۱۲ رقم اصلی گندم دیم و ۶ اصلی رقم گندم آبی در استان تولید می‌شود.

وی گفت: گندم صدرا، هشترود، باران، آذر۲ ، آفتاب، کوهدشت و دهدشت برای گندم دیم و ارقام پیشگام، سالار، حیدری و میهن برای گندم آبی از جمله ارقام جدیدی هستند که به گندمکاران استان معرفی شده و بر اساس توصیه‌های کارشناسان شناسانده شده‌اند.

۴۰۸ هزار هکتار اراضی دیم و ۵۸ هزار اراضی آبی به کشت گندم در استان آذربایجان شرقی اختصاص یافته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار