خبرهای داغ:

در نشست بین‌المللی برخط «ونزوئلا، کوبا و ایران» پیشنهاد شد؛ ایجاد اتحادیه جهانی حمایت از زنان و کودکان فلسطین

در نشست بین‌المللی برخط «ونزوئلا، کوبا و ایران» پیشنهاد شد؛
ایجاد اتحادیه جهانی حمایت از زنان و کودکان فلسطین
خانم ابراهیمی، مشاور رئیس و سرپرست اداره ارتباطات فرهنگی بین المللی زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیشنهاد ایجاد اتحادیه جهانی حمایت از زنان و کودکان فلسطین با همراهی زنان کوبا را داد.
کد خبر: ۹۶۱۸۸۴۵
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۰
 

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان--به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به میزبانی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا، اولین نشست بین‌المللی برخط «ونزوئلا، کوبا و ایران» با حضور مترجم به دو زبان فارسی و اسپانیایی برگزار شد.

خانم زینالو، پزشک و مشاور امور زنان در وزارت بهداشت به عنوان اولین سخنران اظهار کرد: طی 45 سال گذشته از انقلاب اسلامی، بانوان ایران، شکوفایی و بالندگی روز افزونی داشته‌اند، خصوصا در حوزه پیشرفت‌های بهداشت و سلامت که خود تابلوی حقانیت این انقلاب است.

وی افزود: مراقبت از سلامت خانواده در همه ابعاد، ساده ترین مسیر دولت‌ها برای سلامت اجتماعی است. «سلامت خانواده» به عنوان محور و مبنای مراقبت و پیشگیری در همه ی حوزه‌ها خصوصا در نظام مراقبت‌های اولیه در مقابل دیدگاه‌های فردمحور در مراقبت‌های اولیه بهداشتی تعریف می‌شود، برنامه سلامت خانواده، تعاریف جدیدی در عرصه سلامت را مطرح می‌کند.

خانم زینالو ادامه داد: بن مایه اصلی برای توسعه و پیشرفت هر ملتی در اختیار داشتن جمعیت جوان است و جوانی جمعیت یعنی نرخ باروری کل بیش از حد جانشینی 2.1. جامعه‌ای می‌تواند صاحب جمعیت جوان باشد که سلول‌های تشکیل دهنده آن سالم و پویا باشد. این سلول‌ها خانواده‌های سالم و طبیعی متشکل از یک زن و مرد و فرزندانشان هستند که ضامن بقای نسل در جوامع هستند.

وی در ادامه، بیان کرد: الگوی جمهوری اسلامی ایران که در برنامه سلامت خانواده به جای تأکید صرف بر ارایه خدمات به سالمندان و تمهید خدمات و مراقبت برای آنان به جبران چندجانبه نیاز جمعیتی و تکثیر نسل در نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی پرداخته است، الگوی موفق و قابل استفاده‌ای است.

سخنران بعدی خانم ماریا گنزالز، استاد دانشگاه امنیت ملی ونزوئلا و دکترای علوم اجتماعی در مورد اشتراکات فرهنگی بسیار ایران و ونزوئلا بود که از توانمندی‌های زنان ونزوئلا و برابری جنسیتی و اینکه باتوجه به شایستگی‌هایشان در محیطی که به طور عام زنانه نیست، مشغول فعالیت هستند و زنان ونزوئلا می‌توانند به لحاظ علمی و تخصصی به جایگاه‌های بالایی برسند، سخن گفت.

وی اذعان کرد: ارتباطات مستمر علمی و فرهنگی با اساتید ایران می‌تواند، این دو کشور دوست را به جایگاه‌های رفیعی برساند.

 

 

خانم ماریا گنزالز پیشنهاد داد: کارگروه‌های مشترک علمی و فرهنگی در تمام زمینه‌ها ایجاد شود.

سخنران بعدی این نشست، خانم هدی غفاری، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی بود. وی به اسناد بالادستی در حوزه کرامت و شخصیت بخشیدن به زن و خانواده به سند حقوق و مسئولیت‌های اجتماعی زنان اشاره کرد.

خانم میلین از محققین دانشگاهی کشور ونزوئلا، این نشست را بسیار مفید خواند و به قوانین تساوی و برابری حقوق در ونزوئلا اشاره کرد.

وی خواستار توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه زنان و خانواده با جمهوری اسلامی ایران شد و بر ضرورت تشکیل اتحادیه زنان و اساتید دانشگاه در همبستگی با زنان و کودکان مظلوم فلسطین تأکید کرد.

خانم ابراهیمی، مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در سخنانی، به توانمندی‌های زنان و حضور ایشان در مشاغل و سطوح مدیریتی در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

سرپرست اداره ارتباطات فرهنگی بین المللی زنان و خانواده ادامه داد: هر دستگاه اجرایی مشاور زنانی دارد که در عالی ترین سطوح به مشاوره و همفکری در اجرای مصوبات سازمانی می‌پردارند.

ابراهیمی با اشاره به درصد بالای اعضای هیأت علمی زنان در دانشگاه‌ها، توانمندی زنان و استفاده از ظرفیت ایشان در مشاغل مدیریتی را یادآور شد.

وی در ادامه سخنانش، پیشنهاد ایجاد اتحادیه جهانی حمایت از زنان و کودکان فلسطین با همراهی زنان کوبا را داد.

همچنین، با توجه به اشتراکات فرهنگی و ارزشی بسیار با کشور کوبا، پیشنهاد همبستگی و ایجاد شورای توجه و تعهد به ارزش‌های خانوادگی از سوی خانم ابراهیمی ارایه شد.

سخنران بعدی خانم یالنکسی سوتو، استاد دانشگاه از کشور کوبا به پیشرفت‌های زنان پس از انقلاب کوبا مشابه با انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد.

وی در ادامه، به همبستگی و اتحاد دو ملت ایران و کوبا در مواجهه با استکبار جهانی تأکید کرد.

خانم نازارس از فعالین فرهنگی و هنری در کشور ونزوئلا نیز، با توجه به مطالعات بسیار در زمینه فرهنگ‌ها و آداب و رسوم ایران و سبقه بسیار بالای ایران در هنر و ابزارهای ارائه هنری در خواست ایجاد یک مرکز فرهنگی هنری با مشارکت جمهوری اسلامی ایران در کشور ونزوئلا را داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار