مدیر اجرایی موکب خدام الحسین(ع) گیلان مطرح کرد

خدمات رایگان زائرسرای گیلانی‌ها ویژه اربعین درکربلا

حاتمی با اشاره به اینکه دو سال گذشته توانستیم با کمک خیرین یک زائرسرا را در کربلای معلی به نام گیلان خریداری و تجهیز کرده و در طول سال به زائران به صورت ارزان خدمات دهیم گفت: این زائرسرا در اربعین با ظرفیت بیش از ۱۵۰ نفر تبدیل به موکب شده و خدمات رایگان به زائرین حسینی ارایه می‌دهد.
کد خبر: ۹۶۱۸۹۰۰
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵

خدمات رایگان زائرسرای گیلانی‌ها ویژه اربعین درکربلا

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان، محمدحسن حاتمی مدیر اجرایی موکب خدام الحسین(ع) گیلان در جمع خبرنگاران در خصوص فعالیت های این موکب بیان کرد: در سفر به کربلا همیشه یکی از خلاءهایی که نسبت به سایر استان ها برای گیلان احساس می کردیم نبود مکانی به نام این استان در کربلا بود که خوشبختانه با حمایت خیرین به نتیجه رسید.

 

وی با اشاره به اینکه توانستیم ۲ سال گذشته یک زائر سرا را در کربلای معلی خریداری و تجهیز کرده و در طول سال به زائران به صورت ارزان و آسان خدمات بدهیم گفت: زائر اولی ها و کسانی که تمکن مالی زیادی ندارند در اولویت پذیرش ما هستند.

 

حاتمی ظرفیت پذیرش زائرسرا را ۱۵۰ نفر عنوان کرد و افزود: در اربعین این زائر سرا که تبدیل به موکب شده و در اختیار موکب خدام الحسین(ع) قرار می‌گیرد ظرفیت بیشتری را می تواند پذیرش کند.

 

وی همچنین به خدمات دهی ۳۰ نفر از خادمین موکب که از یکی دو هفته قبل فعالیت خود را آغاز کرده اند اشاره و اذعان کرد: این خدمات تا یک روز بعد اربعین ادامه دارد و دوباره در قالب مهمانسرا میزبان زائران خواهیم بود.

 

حاتمی در ادامه با اشاره به گرمای شدید در عراق که احتمالا تا ۱۰ سال آینده نیز افزایش خواهد داشت، گفت: ظرفیت تهیه یخ در بهشت سنتی گیلان را با ۷ دستگاه یخ در بهشت ساز و ارائه ١٠ هزار یخ در بهشت در ایام اربعین برای زائرین در نظر گرفته ایم.

 

وی اظهار کرد: فعال کردن نانوایی و آشپزخانه هم یکی دیگر از دغدغه ها برای این موکب بود که رفع شده و همچنین با اضافه کردن یک طبقه تجهیز و بازسازی زائر سرا و حسینیه سعی کردیم که فضا را برای راحتی زائران فراهم کنیم.

 

حاتمی با توجه به اینکه در کربلا فقط ۶ ساعت برق حکومتی وصل است و بقیه زمان ها می بایست با ژنراتور برق را برقرار کرد گفت: سال های گذشته یکی از بزرگترین مشکلات نبود برق کافی بود که اکنون با کمک یک خیر و پرداخت ۲میلیارد تومان توانستیم برای موکب ژنراتور خریداری کنیم.

 

وی بیان کرد: سه دستگاه وسیله نقلیه شامل یک دستگاه کامیون، یک ماشین سرد خانه ای و یک نیسان جهت انتقال بار موکب ۲۳ مرداد به سمت کربلا حرکت می کند تا خادمین طبق برنامه ریزی بتوانند جهت استقرار و ارایه خدمت به زائران به امکانات مورد نیاز، دسترسی داشته باشند.

خدمات رایگان زائرسرای گیلانی‌ها ویژه اربعین درکربلا

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار