خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه الیگودرز؛

کمک ۴۴ میلیارد تومانی به مشاغل خرد و زود بازده

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه الیگودرز گفت: در قالب وام های تبصره ۱۵و۱۶ مبلغی بالغ بر ۴۴میلیارد تومان در سطح شهرستان جهت کمک به مشاغل زودبازده، خرد و متوسط در سطح شهرستان با رویکرد ایجاد مشاغل پایدار ارائه دادیم.
کد خبر: ۹۶۱۹۰۷۴
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴

سیدابراهیم موسوی مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه الیگودرز در گفتگو با خبرگزاری بسیج اظهار داشتاتوجه به ابلاغ ماموریت ها در قالب دو قرارگاه محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی اقدام به فعالیت هایی نموده و خدمات گسترده ای را  در سطح شهرستان ارائه کرده است.

وی در ادامه افزود: ذیل قرارگاه محرومیت زدایی بیش از  ۱۳۰گروه جهادی خواهرو برادر در عرصه های گوناگون اقدام به خدمات رسانی به مردم این شهرستان کرده است  ساخت بیش از، ۳۰چشمه ی سرویس بهداشتی و حمام، در محلات کم تر برخوردار در سطح شهر و همچنین مناطق روستایی دور دست و بعضاً صعب العبور از جمله  فعالیت هایی گروههای جهادی بوده است. 

 موسوی ابراز داشت: به همت گروه های جهادی، روستاهایی که از نعمت آب برخوردار نبودند و از لحاظ زیر ساخت  مشکل داشتند،توانستیم   لوله کشی آب را  پیگیری و مشکل را در این رستا رفع نمودیم.

وی در ادامه به تهیه و توزیع کمک های مومنانه  پرداخت و تصریح کرد: در راستای خدمات و کمک های مومنانه، همین گروه های جهادی و حوزه های مقاومت، بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی که ارزش ریالی هر بسته معیشتی بالغ بر یک میلیون و پانصد هزار تومان بوده است ، در بین نیازمندان شهرستان الیگودرز توزیع کنیم .

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه الیگودرزبه دیگر خدماتی بسیج سازندگی شهرستان  اشاره کرد و افزود:  از دیگر خدماتی که  گروههای جهادی به مردم ارائه  داده شد ، تعمیربصورت جزئی بیش از ۷۰ منازل مسکونی ، ساخت و تعمیر 5 منزل مسکونی  قشر ایثارگر و رزمندگانی که حق به گردن ما دارند با اعتبار بالغ بر حدودا ۱۰۰میلیون تومان در دستور کار قرار دادیم .

وی در ادامه گفت:جهاد آبرسانی  به واسطه ی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، آبرسانی آب شرب در سطح روستاهایی که از این نعمت خدادادی برخوردار نیستند و با مشکل مواجه بودند، با فعالیت در پروژه ملی زیان دیدگان بعنوان شهدای الیگودرز در دستور کار قرار دادیم که  فاز اول آن مورد بهره برداری قرار گرفت . روستای انوج ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه و خطوط انتقال آب به ۲۰روستا و یک شهر در حال بهره برداری است. و فاز دوم آن در روستای مغانک در حال انجام است که بیش از ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی و الان در حال انجام خدمات تاسیساتی آن هستیم. در این فاز ان شالله بالغ بر ۷۰روستا رو آبرسانی خواهد شد که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. در همین راستا  جهاد آبرسانی طرح آبخیز تا جالیز، با احداث کانال های آب بر کشاورزی، استخر های ذخیره آب، کمک شایانی به روستاییان وکشاورزان بزرگوار در سطح جامعه ارائه کردیم.

موسوی یاد آور شد: بیش از ۴کیلومتر کانال آب بر کشاورزی، ساخت چندین استخر ذخیره آب در سطح روستاها از هدررفت آب، جلوگیری  و خدمات شایسته ای به روستاییان در بحث کشاورزی ارائه شد

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه الیگودرزگریزی به قرارگاه اقتصاد مقاومتی زد و گفت: با توجه به صندوق‌های قرض الحسنه چندسالی هست در الیگودرز راه اندازی و در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت، بسیجیان ما عضو صندوق‌های قرض الحسنه می‌شوند وبا سهامی که آورده خودشان هست اقدام به ارائه وام‌های معیشتی و وام‌های مربوط به اشتغال زایی می‌کنند؛ و کاملا خودگردان است. ۶۴صندوق را در سطح شهرستان الان بصورت فعال و ۵عدد از این صندوق‌ها تبدیل به تعاونی شده و خدماتشان گسترده‌تر نسبت به سایر صندوق‌هایی که تبدیل به تعاونی نشدن انجام میشود.

 

وی درراستای صندوق‌های قرض الحسنه خاطر نشان کرد: سرمایه‌ای که در این صندوق‌ها وجود دارد بالغ بر ۱۳۰,۱۴۰میلیون تومان است که بصورت گردشی در بین اعضای صندوق‌ها توزیع می‌شود و از همه اعضا از خدمات برخوردار می‌شوند. همچنین در قالب وام‌های تبصره ۱۵و۱۶ما مبلغی بالغ بر ۴۴میلیارد تومان در سطح شهرستان جهت کمک به مشاغل زودبازده، خرد و متوسط در سطح شهرستان با رویکرد ایجاد مشاغل پایدار ارائه دادیم که نمود آن در شهرستان الیگودرز مشهود است


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار