خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

بسیاری از مشکلات جامعه با اصلاح فرهنگ برطرف می‌شوند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بسیاری از مشکلات جامعه با اصلاح فرهنگ برطرف می‌شوند.
کد خبر: ۹۶۱۹۴۲۹
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: انسان موجودی دارای ابعاد گوناگون است و به همین دلیل هم نیازهایش متفاوت است و غالباً اینگونه می‌باشد که وقتی نیازهای کلی را در کنار هم برای جامعه تعریف می‌کنند، اینها را در عرض هم بیان می‌کنند.

وی افزود: اقتصاد، سیاست، مسائل اجتماعی، نظامی و انتظامی، مسائل فرهنگی را در کنار هم می‌بینند و چون امور دنیایی و نفسانی و رفاهی برای بشر جاذبه بیشتری دارد آن را مقدم بر مسائل فرهنگی می‌بینند و نتیجه‌اش همین است که بعد از ۴۵ سال هنوز مسئله فرهنگ با اما و اگرها همراه بوده و اگر مصوبه‌ای هم در این زمینه بوده خاک می‌خورده است.

آیت الله عبادی افزود: این اشتباه بزرگ ماست چون همه مسائل از اقتصاد، اجتماعی، سیاسی در طول مسائل فرهنگی قرار دارند نه در عرض آن.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه تا فرهنگ اصلاح نشود مسائل دیگر اصلاح نخواهد شد، تصریح کرد: در ملت‌ها و کشورهای مختلف مشاهده می‌کنید که دیدگاه‌های اقتصادی و امور در رشته‌های مختلف خیلی شبیه به هم هستند اما در عمل ۱۸۰ درجه با هم تفاوت دارند.

آیت الله عبادی متذکر شد: نیروی مسلح جمهوری اسلامی در راه خدا و برای عدالت و حق آموزش می‌بیند و دفاع می‌کند و آنچه به او جهت می‌دهد فرهنگ است اما نیروی مسلح آمریکا و کمونیست و صهیونیستی با همان آموزش‌های نظامی، جنایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات جامعه با اصلاح فرهنگ برطرف می‌شوند، بیان کرد: اگر درست تصمیم‌ گرفته شود و درست اصلاح و اجرا شود، شورای فرهنگ عمومی و نظرات شما خیلی نقش دارد، چون خوشبختی مردم در همین مسائل فرهنگی است.

همچنین در این نشست قناعت استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور در سال ۱۳۹۲ تصویب شد و ۱۳ هدف کلان دارد.

وی افزود: فعالیت‌های دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی از جمله توجه به نهاد خانواده و جمعیت، توجه به هویت ایرانی اسلامی، پاسداست زبان فارسی در قالب همین سند نقشه مهندسی کشور بوده است.

استاندار با تأکید بر اینکه سند نقشه مهندسی فرهنگی در دولت سیزدهم حالت اجرایی پیدا کرد، گفت: ما شاهد اقدامات تحولی و زیربنایی در دولت سیزدهم بودیم و این نقشه یک مدل کار تشکیلاتی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی است که متأسفانه ما در کار تشکیلاتی و هم افزایی ضعف داریم.

قناعت با بیان اینکه سند نقشه مهندسی فرهنگی یک مدل برنامه‌ریزی مسئله‌محور و نقطه‌زن است، ادامه داد: در دولت سیزدهم ریل‌گذاری برای توسعه استان در حوزه سخت‌افزاری و اقتصادی داشتیم به عنوان مثال همین راه آهن که مطالبه دهه ۴۰ مردم استان بود اکنون در حال اجراست.

وی بیان کرد: انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی و همچنین انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان نیز از دیگر پروژه‌هایی است که در دولت سیزدهم آغاز شده و در حال انجام است.

استاندار با اشاره به اینکه ریل‌گذاری در حوزه فرهنگی را شاهد نبودیم و سند نقشه مهندسی فرهنگی در حقیقت ریل‌ گذاری حرکت عمومی جامعه به سمت ارزش‌ها و مبانی نظام و انقلاب است، تصریح کرد: در این سند برای دستگاه‌های اجرایی مربوطه شرح وظایف و نقشی تعریف شده و موظفند برنامه و کارهای خود را بر اساس این سند انجام دهند.

قناعت به اهمیت تبلیغاتی محیطی و رعایت زبان فارسی اشاره کرد و افزود: بیشترین انتقال مفاهیم به شهروندان از حوزه بصری است پس مهم است که از طریق تبلیغات محیطی چه خوراک فکری روحی به مردم داده می‌شود.

وی با بیان اینکه دستورالعمل و ضوابط تبلیغات محیطی مصوب بهمن ۱۳۸۸ مجدد باید به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود، متذکر شد: نصب دیوارنگاره‌ها هم پیشنهاد خوبی است چون خلأ آن در استان ولایتمدار و انقلابی خراسان جنوبی به چشم می‌خورد لذا کمیته‌های چندگانه با حضور شهرداری و دستگاه‌های مرتبط تشکیل شود تا این مهم در سطح شهر محقق و اجرایی گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار