خبرهای داغ:
آهکی خبر داد

بکارگیری تمامی امکانات راهداری همدان برای طرح اربعین حسینی

همدان-مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از بکارگیری تمامی امکانات راهداری برای اجرای طرح اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۹۵۰۲
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸
بکارگیری تمامی امکانات راهداری همدان برای طرح اربعین حسینی

مهرداد آهکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: افزون بر ۲۲ میلیون تردد در طرح اربعین حسینی سال گذشته در محورهای استان همدان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۵ درصد افزایش ترددها را شاهد بودیم.

وی با اشاره به پیش بینی افزایش ترددها در طرح اربعین ۱۴۰۳ گفت: از تمامی امکانات راهداری برای تسهیل در تردد زوار در طرح اربعین حسینی و ارتقاء ایمنی محورهای استان همدان استفاده می‌شود، که در همین راستا ۳۵۰ نفر نیروی راهدار با استفاده از ۳۱۳ دستگاه از ماشین الات راهداری،۴۳ مجتمع خدماتی رفاهی، ۲۵ باب راهدارخانه در ۵ هزار و ۶۶۶ کیلومتر راه به زائرین اربعین حسینی و مردم عزیز خدمت رسانی خواهند کرد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط کشی، ۱۳۵ کیلومتر روکش آسفالت، ۶ هزار کیلومتر شانه‌سازی، رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز، نصب ۴ هزار و ۵۰۰ عدد تابلو علائم، نصب و تعمیر ۲ هزار شاخه گادریل، نصب ۵ کیلومتر سیستم روشنایی و نیوجرسی، ساخت و پاکسازی ۱۰۰ مورد پارکینگ حاشیه جاده و ۹۵ مورد ترانشه‌برداری در سطح راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان همدان اجرا شده است و همچنان ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: زائران اربعین حسینی در هنگام بازگشت از مرزهای سه گانه کشور در اوج خستگی به استان همدان می رسند، و تمهیدات لازم برای رفع این مشکل از جمله برپایی ۱۵۰ موکب ۱۴۳ استراحتگاه در مسیر زوار پیش بینی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار