خبرهای داغ:
فرزند شهید سلیمانی در افتتاحیه اولین دوره آموزشی تخصصی استاد راویان مکتب شهید سلیمانی:

دشمن تلاش می‌کند مانع رسیدن صدای حقیقت به ذهن‌ها، قلب‌ها و وجدان‌های مردم شود

فرزند شهید سلیمانی در افتتاحیه اولین دوره آموزشی تخصصی استاد راویان مکتب شهید سلیمانی گفت: دشمن تلاش می‌کند مانع رسیدن صدای حقیقت به ذهن‌ها، قلب‌ها و وجدان‌های مردم شود.
کد خبر: ۹۶۱۹۵۵۴
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، خانم زینب سلیمانی فرزند شهید حاج قاسم سلیمانی طی سخنانی در افتتاحیه اولین دوره آموزشی تخصصی استاد راویان مکتب شهید سلیمانی اظهار کرد: پس از شهادت شهید سلیمانی تا به امروز شخصیت های مختلفی درباره شهید سلیمانی سخن گفته اند و هر یک تلاش داشته اند بخشی از شخصیت شهید را توصیف کرده و ابعادی از زندگی او را بررسی نمایند.

وی افزود: کتاب ها و مقالات متعددی به نگارش در آمده است. عده ای به ابعادی مدیریتی و فرماندهی، سیره اخلاقی و برجستگی های روحی تاکیده کرده و عده ای دیگر بر نقش شهید در مبارزه با استعمار و استکبارو خنثی سازی توطئه های بین المللی اشاراتی داشته اند.
با این وجود باید گفت بسیاری از ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی همچنان ناگفته مانده است.

خانم سلیمانی گفت: در این میان شاید تعبیر بلند مقام معظم رهبری در نمازجمعه بعد از شهادت شهید سلیمانی راه گشای بحث امروز ما باشد. معظم له در عبارتی کم نظیر فرمودند که به شهید حاج قاسم سلیمانی به چشم یک فرد نگاه نکنید بلکه به چشم یک مکتب و یک راه و یک مدرسه درس آموز نگاه کنید.

وی گفت: اطلاق واژه مکتب به شخصی شهید سلیمانی، افق های جدیدی را پیش روی علاقه مندان و مشتاقان ایشان باز می کند.  مقام معظم رهبری بعد ها در سخنان متعدد دیگری ویژگی های این مکتب را بسط دادند. تاکید بر اخلاص و صدق بعنوان چکیده مکتب حاج قاسم از جمله جملات ماندگار ایشان بود. اما سوال این است که چگونه یک مکتب یک راه و یک مدرسه درس آموز می تواند پر رونق پر رهرو باشد و بماند؟

 فرزند شهید سلیمانی گفت: انسان امروز به دلایلی از جمله شتاب حوادث حجم اطلاعات و گستردگی شبکه های ماهواره ای و رسانه ای بیش از هر زمانی در معرض بمباران اطلاعاتی قرار دارد. این را در کنار توطئه ها و دسیسه های دشمنان و شبکه های معاند قرار دهید. آن چیزی که امروز بعنوان جنگ ترکیبی از آن یاد می شود از همین حیث واجب اهمیت است. هزاران دستگاه رسانه ای در طول روز تلاش می کنند متناسب با منافع خود حقیقت و واقعیت ها را روایت کنند؛ بسیاری از حقایق را وارونه جلوه داده و پیوسته با دروغ گویی ذهن های اقشار مختلف مردم و نسل های جوان و نوجوان را منحرف کنند. این مسئله در موضوع شهید سلیمانی و راه و مرام ایشان از همان لحظه شهادت آغاز شد. 

وی افزود؛ دشمنی که در فرودگاه بغداد سردار سلیمانی را به شهادت رساند، بعد از شهادت نیز با پیوست رسانه ای و یک جنگ تمام عیار تلاش کرد نام و یاد او را در فضای رسانه سانسور کند و تلاش کرد مانع رسیدن صدای حقیقت به ذهن ها و قلب ها و وجدان ها مردم شود و با تحریف حقیقت و واقعیت ، روایت های دروغ خود را برای مردم خلق کند و در نهایت چهره ای واژگونه از سیمای این قهرمان ملت و امت اسلام به نمایش بگذارد.

وی گفت: در این میان البته سهم روایت های سست و سطحی و غلو آمیز دوستان نیز باید جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد . در چنین اوضاع پر آشوبی یک مکتب چگونه می تواند ماندگار شود ؟ مکتبی که مخاطبان متنوع و متکثری دارد و این مخاطبان در معرض یک تهاجم گسترده و جدی قرار گرفته اند. بنظر می رسد در مقابل چنین صحنه ای جهاد روایت و به تعبیر مقام معظم رهبری جهاد تبیین از مهم ترین کارهایی است که می توان به جدیت آن را در پی گرفت.

خانم سلیمانی گفت: اگر هدف دشمن ذهن ها، قلب ها و عقول مردم است، فقط می توان با خلق روایت و تبیین درست این توطئه را کم اثر کرد و قدرت نفوذ یک مکتب را تا سال ها ادامه داد.  اطلاق واژه جهاد برای این موضوع خود به تنهایی اهمیت و ضرورت آن را بیان می کند و این دوره نیز دقیقا در مسیر این موضوع تشکیل و برپا شده است و می تواند بذر های قدرتمندی را بکارد و از این جهت مصداق فرمایش معظم رهبری است. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار