خبرهای داغ:

وجود ۲۶ هزار هکتار اراضی قابل کشت در شهرستان تبریز

تبریز- مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: از ۲۶ هزار هکتار اراضی قابل کشت در شهرستان تبریز ؛ هفت هزار و ۲۳۰ هکتار گندم آبی کشت شده و ۳ هزار هکتار گندم دیم کشت شده را شامل می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۹۶۳۴
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ابراهیم فرقانی درآئين شكرگزاري برداشت گندم و ترويج فريضه زكات در محل مزارع جهش توليد در ديمزارهاي روستاي استيار بخش باسمنج طی سخنانی اظهار کرد: همواره کشاورزان در خط مقدم تولید قرار دارند و زحمت اصلی تولید و کشت گندم نیز با آن‌ها است و تلاش ما نیز افزایش درآمد آن‌ها با هدف افزایش تولید است.

وی افزود: با توجه به بارندگی مناسب بهاره امسال؛ وضعیت ذخیره گندم شهرستان تبریز در وضعیت مطلوبی قرار دارد بطوریکه خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری را داراست.

وی اضافه کرد: تا به امروز در  شهرستان تبریز نزدیک به ۱۲ هزار تن گندم خریداری شده است .

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت : شهرستان تبریز در زمینه تولید کلزا، قارچ، گیاهان دارویی و پرورش گاومیش رتبه برتر را داراست.

وی در ادامه از وجود بیش از ۴۰ هزار دام صنعتی در شهرستان تبریز خبر داد و تاکید کرد: شهرستان تبریز با وجود این میزان دام صنعتی با تولید گام های اساسی در راستای  امنیت غذایی بر میدارد.

فرقانی در خاتمه سخنان خود با یادآوری پرداخت زکات توسط کشاورزان بیان کرد: اگر فرهنگ زکات در جامعه رواج پیدا کند تاثیر بسیار مثبتی در کشور ایجاد خواهد کرد ومردم  زکات مال خود را پای خرمن پرداخت خواهند کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار