خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی: 

خبرنگاران و اهالی رسانه افسران میدان جهاد تبیین هستند 

تبریز- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: جنگ امروز جنگ روایت هاست و بی تردید رسانه و خبر خط مقدم این جنگ فرهنگی است و اهالی قلم و رسانه و به ویژه خبرنگاران افسران ارشد این میدان نبرد رسانه ای و عرصه جهاد تبیین هستند. 
کد خبر: ۹۶۱۹۶۵۳
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی با اشاره به فرا رسیدن روز خبرنگار و اهمیت موضوع خبر و اطلاع رسانی اظهار داشت: تلاش و مجاهدت در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی وظیفه ای است مقدس که می توان آن را در امتداد رسالت بزرگ انبیا و اولیای الهی برای هدایت بشر به صلاح و سعادت ابدی قلمداد کرد.

وی ادامه داد: این وظیفه خطیر در شرایط کنونی و قرار گرفتن جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم جنگ روایت ها و هجمه های رسانه ای گسترده از اهمیت به مراتب ویژه تری برخوردار است و تاکید چند ساله مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت جهاد تبیین نیز معطوف به همین نقش خطیر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: جنگ امروز جنگ روایت هاست و بی تردید رسانه و خبر خط مقدم این جنگ فرهنگی است و اهالی قلم و رسانه و به ویژه خبرنگاران افسران ارشد این میدان نبرد رسانه ای هستند و فارغ از تمامی تعاریف نظری و دانشگاهی در توصیف و توضیح خبر و خبرنگار، نقش خطیر کار رسانه ای و خبری را در همین ایام و در قضیه فلسطین و بیان واقعیت نسل کشی و جنایات رژیم جعلی و موقت صهیونیستی در نوار غزه شاهد هستیم.

وی در تشریح این موضوع گفت: سال ها بود که به واسطه مافیای فعال رسانه ای رژیم صهیونیستی جنایات این رژیم در حق مردم مظلوم فلسطین وارونه نمایی می شد اما پس از عملیات طوفان الاقصی نه تنها نبرد رودرروی مردم مقاوم و مظلوم فلسطین با جانیان صهیونیست دچار دگرگونی و تغییرات اساسی شد بلکه به واسطه توجه نیروهای حماس به اصل روایت اول، نبرد غزه در میدان رسانه ای نیز به قبل و بعد از طوفان الاقصی تقسیم شد.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان شد: به واسطه همین برتری محور مقاومت در جنگ روایت هاست که موضوع فلسطین و جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی پس از سال ها بی توجهی اکنون به موضوع اول جهان تبدیل شده و در صدر اخبار رسانه ها و اخبار قرار دارد و شاهد ایجاد یک موج بیداری جهانی در قبال این موضوع و حمایت آزادی خواهان عالم از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جهانی رژیم صهیونیستی هستیم.

وی تاکید کرد: این مصداق به خوبی نشان می دهد که اگر رسانه و اهالی رسانه و قلم با اشراف به جایگاه و رسالت والای حرفه خود نسبت به تبیین واقعیت ها و البته نقد درست ضعف ها و ناکارآمدی ها اقدام کنند، مسیر جامعه برای عبور از مشکلات و حرکت به سمت تعالی هموارتر خواهد شد. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی گفت: بر همین اساس خبرنگاران و اهالی رسانه در مقام افسران میدان جهاد تبیین می توانند مهمترین نقش را در بازگویی دستاوردهای ارزشمندی همچون امنیت و ثبات ایران اسلامی در منطقه ملتهب خاورمیانه و ایجاد امید آفرینی در جامعه داشته باشند و البته با گوشزد کردن نقاط ضعف به مسئولان و دستگاه ها، آنها را در رفع این کاستی ها و با هدف ایجاد رضایت عمومی یاری کنند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: ایام گرامیداشت روز خبرنگار مصادف با 17 مرداد و سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف افغانستان نیز تنها بهانه ای است تا از زحمات بی دریغ افسران بی سنگر در عرصه جهاد تبیین تقدیر و قدردانی حداقلی کرد چرا که امروز و در شرایط حساس کنونی مجاهدت رسانه ای خبرنگاران و اهالی رسانه ای چیزی کم از رشادت و جانفشانی های نیروهای نظامی و امنیتی در میادین جنگ حقیقی ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار