فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

موکب الغدیر یزد در خدمت زوار حسینی است

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از فعالیت و خدمت‌رسانی موکب الغدیر یزد در کربلا خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۹۸۲۵
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار حسین زارع‌کمالی  با اشاره به برپایی موکب الغدیر یزد در کربلا اظهار کرد: موکب الغدیر یزد با وسعت ۵هزار مترمربع در فاصله ۷۰۰ متری حرم حضرت ابوالفضل (ع) و جنب جسرالعباس واقع شده است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۵۰ هزار زائر حسینی در طول ۲۰ روز مراسم اربعین حسینی از خدمات این موکب بهره‌مند شدند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه اولین گروه خادمان موکب الغدیر یزد ۱۲ مردادماه به عراق اعزام شده‌اند، گفت: این موکب از روز چهارم ماه صفر در شهر کربلا خدمات‌رسانی به زائران حسینی را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: در ایام اربعین حسینی بیش از ۳ هزار زائر به صورت روزانه در موکب الغدیر اسکان می‌یابند.

زارع‌کمالی تصریح کرد:این موکب امکان پذیرایی از ۲ هزار و ۵۰۰ زائر حسینی را در هر وعده دارد و با توجه به اینکه تامین رفاه زوار برای ما اهمیت بسیاری دارد اسکان و پذیرایی از ۳ هزار زائر حسینی به صورت روزانه با چای، شربت، فالوده، بستنی، دم‌نوش و... نیز در موکب الغدیر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به سایر خدمات موکب الغدیر استان یزد اظهار کرد: تأمین آب سردکن و آب آشامیدنی تصفیه‌شده، سرویس بهداشتی و حمام، لباسشویی، بهداری و خدمات پزشکی و دارویی، نانوایی، برپایی حسینیه و برگزاری برنامه‌های فرهنگی از دیگر خدمات این موکب است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در بخش دیگری از سخنانش از همکاری بسیج جامعه پزشکی استان با دانشگاه علوم پزشکی استان در موکب علی بن موسی الرضا در عمود ۱۴۰۵ خبر داد و گفت: در این موکب نیز خدماتی ازجمله ویزیت تخصصی و عمومی، خدمات دارویی، تزریقات و پانسمان، خیاطی، شارژ گوشی همراه، پذیرایی با نوشیدنی‌های خنک، اصلاح سر و صورت و برپایی مراسم‌های فرهنگی و مذهبی نیز ارائه می‌شود.

وی در پایان گفت: اردوگاه شهید عاصی‌زاده در شهر اهواز نیز آمادگی ارائه خدمات اسکان به زائران اباعبدالله الحسین در خوزستان را دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار