خبرهای داغ:
مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز خبر داد

آزادسازی ۱۵ هکتار از اراضی زراعی شهرستان تبریز

تبریز- مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: با دستور دادستانی شهرستان تبریز طی اجرای احکام موضوع تبصره دو ماده ۱۰ در اراضی کشاورزی روستای کرجان؛ در پی قلع و قمع ۸۵ قطعه اراضی زراعی؛ ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز آزاد سازی شد.
کد خبر: ۹۶۱۹۸۵۸
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷

به گزارش خرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ابراهیم فرقانی اظهار کرد: صدور مجوز یا پروانه ساخت ‌وساز در اراضی کشاورزی و نیز واگذاری خدمات زیربنایی توسط دیگر نهادها بدون استعلام و دریافت مجوز از جهادکشاورزی ممنوع است و افراد و دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

وی افزود : بی‌توجهی به روند تغییرات شدید کاربری اراضی ممکن است به مسائل متعدد زیست‌محیطی و اجتماعی شامل تهدیدهای ناشی از تغییرات آب‌وهوایی، جنگل‌زدایی، بیابان‌زایی و به‌طور کلی از دست دادن تنوع زیستی منجر شود.

وی  اضافه کرد : خودروهای گشت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱، مزارع و باغ‌ها را رصد می‌کنند و با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون برخورد خواهند کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز درباره مزیت‌های تجمیع و یکپارچگی اراضی کشاورزی نیز گفت: افزایش بهره‌وری، افزایش درآمد کشاورزان، بهبود کیفیت محصولات کشاورزی و افزایش تولید از مزیت‌های تجمیع و یکپارچگی اراضی کشاورزی به شمار می‌رود.

فرقانی در خاتمه سخنان خود بسترسازی برای سرمایه‌گذاری و رونق کشاورزی، بسترسازی برای برنامه‌ریزی و اجرای طرح آمایش سرزمین، ایجاد پشتوانه حمایتی برای کشاورزان برای اخذ وام و تسهیلات بانکی به عنوان وثیقه، ساماندهی وضعیت حقوقی زمین و تولیدات کشاورز، جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و کمک به یکپارچگی اراضی، از بین رفتن تداخلات اراضی و اختلاف بین وراث زمین‌های کشاورزی و کاهش رفع اختلاف مالکیت اشخاص و دولت را از مزیت‌های اجرای طرح رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی کشاورزی عنوان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار