خبرهای داغ:
خطبه نماز جمعه فارسان؛

بايد در مقابل دشمنان داخلي و خارجي ايستادگي کرد

امام نماز جمعه فارسان، گفت: جبهه حق، به سمت پيروزي کامل در حال حرکت است ،بايد در مقابل دشمنان داخلي و خارجي ايستادگي کرد.
کد خبر: ۹۶۱۹۹۷۹
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محسن ملک پور، در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: اهل تقوا به زيارت امام حسين عليه‌السلام اهميت مي‌دهند؛ و از آنجاکه زيارت حضرت باعث مي‌شد که شيعيان دور هم جمع شوند و همين اجتماع موجبات انقلاب عليه ستمگران را فراهم مي‌کرد، دائماً از طرف طاغوتيان ممنوع مي‌شد. حتي دستور تخريب قبر مطهر را مي‌دادند. به دستور متوکل (عليه من الرحمن ما يستحق)۱۷ مرتبه قبر حضرت را خراب کردند؛ اما هرگز موفق به جدایي بين مردم و مضجع شريف و راه امام نشدند.

 وي افزود: در روايات فراوان سفارش به زيارت شده. مثلاً امام صادق عليه‌السلام فرمودند: سالي يک‌مرتبه به زيارت قبر امام حسين عليه‌السلام برويد و يا فرمودند هر کس به امامت حسين بن علي عليهماالسلام از ناحيه خداوند متعال معتقد است، زيارت آن حضرت بر او واجب است. همه اين‌ها تأکيد را مي‌رساند که کسي که توان دارد، بدون عذر ترک نکند. در اربعين هم اين زمينه بيشتر وجود دارد.

 امام‌جمعه فارسان، به مجازات سخت دشمن اشاره و بيان داشت: ارزيابي دقيق ميزان «سرمايه اجتماعي پشتيبان» براي اقدام مناسب حاکميت در پاسخ به ترور شهيد اسماعيل هنيه در تهران از واجبات تصميم گيران است. مجموعه مطالعات افکار سنجي انجام‌شده در يک سال گذشته درباره ديدگاه افکار عمومي نسبت به عمليات توفان الاقصي حماس در مهر ۱۴۰۲ تا عمليات موشکي ايران در فروردين ۱۴۰۳ که توسط مجموعه‌هاي نظرسنجي دانشگاه تهران، صداوسيما و پژوهشگاه وزارت ارشاد انجام‌شده، گوياي اين واقعيت است.

 وي اظهار داشت: جامعه پس از ترور شهيد دکتر اسماعيل هنيه در تهران، در وضعيت آمادگي و مطالبه پاسخ اقتدار آفرين براي کشور قرار دارد و هرگونه انفعال در اين زمينه خسارت‌هاي اجتماعي و ضربه به هويت و شخصيت ايراني را به دنبال خواهد داشت. مطالبه‌اي که پس از سنجش جوانب آن بايد با تمام قوا و قاطعانه و هوشمندانه و پشيمان کننده جامه عمل بپوشد و دشمن حيوان‌صفت را بر سر جاي خود بنشاند.

 حجت‌الاسلام ملکپور،به روز مقاومت اسلامي هم اشاره‌اي داشت و گفت: روز مقاومت اسلامي و سالروز پايان جنگ 33 روزه و اعلام پيروزي حزب‌الله، کلمه مقاومت در قرآن نيامده اما ۴۷ بار با مصدر استقامت به‌صورت فعل و اسم فاعل استعمال شده است. هر چيزي که باعث شود دشمنان بر مسلمين سلطه پيدا کنند آنجا دستور مقاومت داده‌شده. در سيره ائمه معصومين عنصر مقاومت و توصيه به صبر در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي، سياسي و نظامي فراوان است. از مقاومت در شعب ابيطالب بگيريد تا حماسه کربلا و بعد از آن تا امروز در ايران، لبنان، عراق ، فلسطين، يمن، سوريه و غزه و ديگر کشورها فرهنگ مقاومت از عاشورا الهام گرفته است.

وي، بيان داشت: مقاومت به معناي تحمل عجز و ضعف نيست. بلکه حرکت و اقدام و ايثار و فداکاري و امثال اين‌هاست. با همين گفتمان است که بايد امر به‌ معروف و نهي ‌از منکر کرد. بايد با اخلاق مقاومت آشنا شد. ازخودگذشتگي و نديدن منافع شخصي، شخص را در راستاي تحقق اهداف و مقاصد عالي بدون عقب‌نشيني از مباني و اصول، سازش‌ناپذير مي‌کند و البته تمام اصول اخلاقي را هم رعايت مي‌کند. لذا ديديد حضرت امام حسين علیه السلام تا پايان حيات معاويه متعهد به پيمان بود.

امام‌جمعه فارسان، عنوان داشت: بحث مقاومت مفصل و گسترده است و شئون مختلفي را شامل مي‌شود اما اين کاملاً روشن است که جبهه حق، با تمام پستي‌ و بلندي‌ها به سمت پيروزي کامل در حال حرکت است و البته بايد در مقابل دشمنان داخلي و خارجي ايستادگي کرد.

 وي افزود: مسئله حمايت از صنايع کوچک که روز ۲۱ مرداد روز حمايت از آن است که بحث اقتصادي است که اينجا هم بحث مقاومت و اقتصاد مقاومتي که حضرت آقا فرمودند که اگر توجه کامل و کافي به آن شده بود شاهد مشکلات امروز نبوديم. حتي اگر دقت بفرمایيد در بحث تشکل‌هاي اجتماعي که ۲۲ مرداد به آن اختصاص دارد هم عنصر مقاومت مي‌تواند منشأ آثار فراوان در مشارکت‌هاي اجتماعي باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار