مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان مرکزی

دفاع از مقاومت فلسطین پیام امروز اربعین است

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان مرکزی پیام امروز اربعین را دفاع از مقاومت مردم فلسطین دانست و گفت: برای از بین بردن ظلم جهانی، راهی نیست مگر اینکه امام حسین(ع) را بشناسیم و نور هدایت را برگیریم.
کد خبر: ۹۶۱۹۹۸۷
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰

حجت‌الاسلام محمدی مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ با اشاره به اهمیت برگزاری همایش جهانی پیاده‌روی اربعین و نقشی که در انتقال فرهنگ عاشورا و مبارزه با ظلم جهانی، گفت: امام صادق(ع) در حدیثی می‌فرمایند «کسی که پیاده به زیارت قبر جدم حسین(ع) برود خداوند متعال برای هر قدمی که برمی‌دارد هزار حسنه ثبت می‌کند و هزار گناه از وی محو می‌نماید و هزار درجه و مقام به او عطا می‌شود» همین حدیث اهمیت زیارت اباعبدالله الحسین(ع) را می‌رساند.
وی افزود: امروز همه عالم باید امام حسین(ع) را بشناسند. وقتی امروز جامعه جهانی به یک ظلم عظیم دچار شده است که اگر بخواهیم از این ظلم رهایی پیدا کنیم، راهی نیست مگر اینکه امام حسین(ع) را بشناسیم و نور هدایت را برگیریم.
حجت‌الاسلام محمدی با یادآوری رخداد سال ۶۱ هجری تصریح کرد: همانطور که امام حسین(ع) علیه استکبار آن زمان تاخت و طغیان را از میان برد، امروز هم باید امت مسلمان در سرتاسر جهان دست به دست هم، یکپارچه و با حضور گسترده در پیاده‌روی اربعین به عنوان همایش بزرگ جهان اسلام حضور پیدا کنند و با الگوگیری از امام حسین(ع)، نماد ظلم که امروز صهیونیست جهانی به سرکردگی اسرائیل غاصب و همچنین آمریکا به عنوان شیطان بزرگ است را از صفحه روزگار محو کنند و امیدواریم که همه با هم در این پیاده‌روی حضور پیدا کنیم.
مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان مرکزی پیاده‌روی اربعین را گامی بزرگ برای رسیدن به ظهور امام زمان مهدی موعود(عج) دانست و گفت: دنیا باید امام زمان (عج) را از پنجره امام حسین (ع) بشناسد و اربعین یکی از راهکارهای این منظور است.
وی با تاکید بر اینکه عزت و فلاح دنیا و آخرت برای کسانی است که در خط ایثار و شهادت باشند، افزود: مناسبت و پیام اربعین حسینی متعلق به گذشته نیست، پیام امروز اربعین دفاع از مظلومان غزه و مقاومت فلسطین است.
حجت‌الاسلام محمدی اربعین را فرصتی برای تبلیغ عنوان و خاطرنشان کرد: اربعین دارای عظمت بسیاری است و می‌تواند به داد اسلام برسد لذا علما و مبلغان نقش مهمی را در حفظ و صیانت اربعین به عنوان یک حرکت عظیم ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار