خبرهای داغ:
حاجی‌بابایی عنوان کرد

موزه سلامت بدیع‌الحکما همدان، چهارمین موزه سلامت ایران

همدان-نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: موزه سلامت بدیع‌الحکما همدان که به‌عنوان چهارمین موزه سلامت ایران شناخته می‌شود، غنی‌تر از دیگر موزه‌های سلامت کشور و نشان‌دهنده اهمیت وارزش‌های پزشکی در این شهر است.
کد خبر: ۹۶۲۰۱۲۸
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی در آئین افتتاح اولین موزه سلامت استان همدان اظهار کرد: همدان دارای ظرفیت‌های بی‌شماری است که نیازمند توجه مناسب است و این شهر در طول تاریخ، بزرگمردانی همچون بدیع‌الحکما داشته که مایه افتخار و سربلندی مردم شریف همدان بوده‌اند.

وی افزود: همدان به‌عنوان شهری که همواره آسمانی پر از ستاره‌های درخشان داشته، امروز نیز نیازمند توجه ویژه به بزرگان حاضر است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از استاندار همدان بابت همت ویژه‌ای که در پیگیری این موضوعات و حمایت از توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و گردشگری استان داشته‌اند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه تلاش‌های استاندار محترم همدان، گامی مؤثر در جهت ارتقاء جایگاه همدان و حفظ هویت تاریخی این سرزمین است، گفت: منطقه گنجنامه و غار علیصدر، همچون هگمتانه، شایستگی ثبت در فهرست جهانی یونسکو را دارند و باید در این راستا تلاش‌های بیشتری انجام شود.

حاجی بابایی تصریح کرد: موزه سلامت بدیع‌الحکما همدان که به‌عنوان چهارمین موزه سلامت ایران شناخته می‌شود، از دیگر موزه‌های سلامت کشور غنی‌تر است که نشان‌دهنده اهمیت و ارزش‌های پزشکی در این شهر است.

وی ادامه داد: آموزش تاریخ و آشنایی نسل جوان با هویت فرهنگی جامعه، یک ضرورت است و در این راه، نقش موزه‌ها و مراکز فرهنگی بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

*موزه سلامت همدان؛ پیشرو در توسعه گردشگری سلامت

استاندار همدان نیز در این مراسم گفت: موزه سلامت به عنوان یکی از نهادهای پیشرو در گردشگری سلامت، با تمرکز بر حفظ و نمایش میراث پزشکی استان، نقش کلیدی در ارتقاء جایگاه همدان به‌عنوان مقصدی برجسته برای گردشگران داخلی و خارجی ایفا می‌کند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: مجموعه اقداماتی را برای بهبود و ارتقاء جایگاه استان همدان آغاز کرده‌ایم و ثبت جهانی هگمتانه که به‌عنوان یک اثر تاریخی با ریشه‌های سه هزار ساله شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین گام‌های این مسیر است.

وی ابراز کرد: در این مقطع حساس، باید از فرصت طلایی پیش‌رو استفاده کنیم و اقتصاد استان را از شکل سنتی کشاورزی به اقتصاد گردشگری تغییر دهیم.

استاندار همدان با بیان اینکه در حوزه صنعت، باید به سمت دانش‌بنیان شدن و استفاده بهینه از منابع حرکت کنیم، گفت: تحقق اقتصاد گردشگری نیازمند زیرساخت‌های مناسب است که خوشبختانه بخش مهمی از این زیرساخت‌ها مانند فرودگاه، راه‌آهن، و جاده‌ها فراهم شده‌اند.

وی عنوان کرد: ثبت جهانی آثار تاریخی چون گنجنامه، آرامگاه‌باباطاهر، آرامگاه بوعلی‌سینا و غار علیصدر نیز در اولویت ما قرار دارد و باید معیشت و اقتصاد استان را بر محور گردشگری متمرکز کنیم.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: استان همدان از دیرباز پزشکان و اطبای نام‌آوری داشته است که در حوزه سلامت می‌درخشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار