خبرهای داغ:

برگزاری ششمین جشنواره استانی دوسالانه¬ عکس بسیج با عنوان «نور»

تبریز- مسئول انجمن عکس بسیج هنرمندان سپاه عاشورا از برگزاری ششمین جشنواره استانی دوسالانه¬ عکس بسیج با عنوان «نور» خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۰۱۳۱
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۰

    کنعان پور در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: ششمین دوسالانه­ی سراسری عکس بسیج با عنوان «خانواده­ی عزتمند اقوام ایرانی با مضامینی چون؛ حجاب و لباس اقوام ایرانی، معماری محل سکونت خانواده های اصیل ایرانی، تاثیرات نقش خانواده در مناسبات اجتماعی ملی و بین المللی، خانواده‌ من در یک قاب، خانواده­ در فعالیت های اجتماعی، نخبگان علمی، شهدا و خانواده شهدای شاخص و هرفرد و شخصیتی که در حوزه های مختلف باعث سربلندی و سرافرازی و غرور ملی و تاریخ ساز شده اند، برگزار می شود.

وی استفاده­ حداکثری از ظرفیت و بروز خلاقیت های هنرمندان عکاس استانی و شهرستان ها در فرهنگ ‌سازی و ایجاد جریان‌ های موثر هنری در قالب هنر عکاسی، تقویت گفتمان تصویری با هدف تبیین تلاش های جهادی، توجه جامعه به افراد تاثیرگذار و ارزشمند، نهادینه کردن الگوی خانواده‌های عزتمند، احیای هویت خانواده‌های جهادی ، تلاشکر و انقلابی عزتمند و نقش آن در جامعه، جریان‌سازی برای تبیین جایگاه پدر و مادر در رشد چهره های شاخص خانواده­ عزتمند، قدردانی و قدرشناسی ازخانواده­های عزتمند ایرانی، ایجاد بستر برای ترویج روحیه ایثارو جهاد، ولایت مداری ، شجاعت و غیرت،عفت و پاکدامنی ، دوری از شرارت و فتنه جویی، انتشار کتاب عکس به عنوان سند ملّی معرفی خانواده­ی عزتمند اقوام ایرانی، ایجاد بانک اطلاعات تصویری از خانواده­های عزتمند اقوام ایرانی برای انتشار در صفحات اجتماعی با رعایت تمامی موازین فرهنگی، هنری، شرعی، عرفی و حقوق مادی و معنوی صاحبان آثار و تهیه و انتشار اقلام تبلیغی و فرهنگی از آثار رسیده به دبیرخانه و برگزاری نمایشگاه­های ملّی و استانی در فضای حقیقی و مجازی را از اهداف جشنواره برشمرد.

   کنعان پور همچنین بخش­های دوسالانه عکس نور و جوایز و نحوه ارسال آثار به آن را به شرح زیر اعلام کرد.

بخش آزاد (رقابتی) استانی:

* هنرمندان عکاس سراسر کشور در استان ها می‌توانند با ارسال آثار در قالب تک عکس و مجموعه عکس، به دبیرخانه جشنواره عکس استانی طبق شرایط ذیل در این بخش شرکت نمایند.

 

ـ  شرایط ارسال آثار بخش آزاد:

-      ارسال آثار عکاسی شده با دوربین عکاسی یا تلفن همراه برای شرکت در بخش آزاد با تأکید بر کیفیت مطلوب مجاز می­باشد.

-      تعداد آثار ارسالی بخش آزاد، در قالب تک عکس، حداکثر ۵ فریم و حداکثر ۳ مجموعه عکس ‏(از ۷ تا ۱۲ فریم) باشد.

-      آثار ارسالی عکاسان می‌تواند سیاه‌وسفید و یا رنگی باشد.

-      شرکت‌ کنندگان بایستی در مرحله اول جهت انتخاب و داوری استانی ، آثار خود را در تارنمای دوسالانه به نشانی Www.Noorfest.ir در صفحه استان شرکت کننده بارگزاری و یا به نشانی الکترونیک NoorFest@gmail.com ارسال نمایند.

-      فرمت آثار ارسالی اولیه باید به صورتJPEG   و  حداکثر۱۰۰۰x۱۵۰۰ پیکسل و حجم ۳ مگابایت برای هر فریم عکس باشد.

-      ارسال فایل خام Raw در بخش رقابتی، اختیاری می‌باشد، اما پس از مرحله انتخاب و داوری آثار و اعلام دبیرخانه، نسخه اصلی آثار ارسالی جهت صحت ‌سنجی، شرکت در نمایشگاه و انتشارات باید حداقل۳۰x۴۵ cm و با Dpi ۳۰۰ باشد.

-         هرگونه اصلاح و ویرایش در صورتی که به سندیت عکس خدشه وارد نکند مجاز می‌باشد.

-      هرگونه اعمال واترمارک، امضاء، پاسپارتوی دیجیتالی و غیردیجیتالی در عکس ممنوع می‌باشد و عکس مورد نظر از رقابت حذف خواهد شد.

-      عکس یا عکس‌های ارسالی به دوسالانه نباید در سایر رویدادها و یا فضای مجازی منتشر شده و یا مقامی را کسب کرده باشد.

-      ارسال کننده اثر به منزله صاحب عکس تلقی شده و در غیر این صورت چنانچه در مراحل مختلف دوسالانه ثابت شود که صاحب عکس فرد دیگری است، ضمن پیگیری حقوقی، اثر یا آثار ارسالی از دوسالانه حذف خواهد شد.

-      برگزارکننده دوسالانه ، ضمن رعایت امانت‌داری برای تمامی آثار ارسالی، حق استفاده از آثار راه‌یافته را با رعایت حقوق معنوی عکاسان در امور نمایشگاهی، نشر مکتوب، دیجیتال و برخط، برای خود محفوظ می‌دارد.

-      مهلت دریافت آثار بخش آزاد حرفه ای از اعلام فراخوان ۳ ماه و از اول مرداد ماه تا ۲۰ آبان ۱۴۰۳ خواهد بود.

 

 

بخش پویش مردمی استانی:

  -  در این بخش تمامی علاقه­مندان غیر حرفه ای با هر وسیله تصویربرداری می­توانند نسبت به عکاسی و ارسال آثار اقدام کنند.

-   آخرین مهلت دریافت آثار بخش پویش مردمی اول آذر ماه ۱۴۰۳ می باشد.

 

 

ارتباط با دبیرخانه استانی :

ارتباط با دبیرخانه مرکزی : تهران. خیابان کریم‌خان زند. خیابان خردمند جنوبی. کوچه سمندریان. شماره ۵  طبقه اول

     کدپستی: ۱۵۸۴۶۸۷۸۱۳  /  تلفن تماس :  ۰۹۳۹۹۵۷۸۱۶۰

      تارنمای Www.Noorfest.ir  / نشانی الکترونیک NoorFest@gmail.com

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار