معاون عملیات نیروی زمینی ارتش:

موکب‌های نیروی زمینی در مرز‌های کشور دایر شد

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش گفت: از ۱۵ مردادماه تا ۵ شهریورماه موکب‌های نیروی زمینی در مرز‌های کشور دایر است و در مرز استان کردستان سه موکب برپا شده که دو موکب آن در شهر مریوان مستقر است.
کد خبر: ۹۶۲۰۴۳۱
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، امیر کریم چشک در سفر یک‌روزه خود در بازدید از موکب‌های رهپویان ولایت ارتش جمهوری اسلامی ایران شهر مریوان اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای کمک و تسهیل در رفت‌وآمد زائرین به عتبات‌عالیات در اربعین حسینی ۲۵ موکب در سراسر مرز‌های جمهوری اسلامی ایران برپا نموده است که به‌جز موکب‌های ارتش در شهر مریوان در مرز‌های شرق و جنوب شرق کشور هم برای ورود زائرانی که از افغانستان و پاکستان برای سفر اربعین از کشور ایران عبور کنند و در این راهپیمایی عظیم شرکت نمایند موکب‌هایی را برپا کرده است.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش گفت: از ۱۵ مردادماه تا ۵ شهریورماه موکب‌های نیروی زمینی در مرز‌های کشور دایر است و در مرز استان کردستان سه موکب برپا شده که دو موکب آن در شهر مریوان مستقر است.

وی افزود: در همه موکب‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران پارکینگ پیش‌بینی‌شده و در شهر مریوان بزرگ‌ترین موکب مربوط به نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی است.

چشک ابراز کرد: نیروی زمینی ارتش هرچه باشکوه و باعظمت برگزارشدن همایش و رزمایش اربعین حسینی را وظیفه خود می‌داند که در این راستا همه تلاش خود را به کار گیرد.

وی گفت: در موکب‌ها برای اسکان، پذیرایی، راهنمایی، اقدامات فرهنگی، خوابیدن در شب برای خواهران و برادران به‌صورت مجزا امکانات لازم وجود دارد.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش موضوع امنیت مرز‌ها را یکی از مسائل مهم و بااهمیت دانست و گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ کیلومتر مرز‌های کشور جمهوری اسلامی ایران را جنوب شرق، شمال شرق و همین‌طور غرب، جنوب غرب و شمال غرب کشور را عهده‌دار هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئولیت حفاظت و حراست از تمامیت ارضی در ۱۵۰۰ کیلومتر با ده تیپ نیروی زمینی انجام می‌شود و زائرین مستثنی نیستند همه موکب‌هایی که در مرز‌ها وجود دارند تأمین برقراری امنیت آنها به‌وسیله یگان‌های ویژه و سامانه‌های مختلف تصویری و سامانه‌های پهپادی انجام می‌شود.

چشک اذعان داشت: ارتش جمهوری اسلامی دررابطه‌با پشتیبانی بالگردی در حوزه‌های تأمین و امدادرسانی در همه مرز‌های کشور در خدمت زائرین است که سفر راحتی را داشته باشند و بتوانند از فیوضات این ایام بهره‌مند شوند و رزمندگان را هم در زیارت از کربلا و عتبات‌عالیات فراموش نکنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم که رزمایش بزرگ اربعین حسینی به شایستگی و به‌خوبی و با سلامتی برای زائرین اتفاق بیفتد و برای ما افتخار است که در خدمت ملت بزرگ ایران خصوصاً زائرین عزیز هستیم.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار