خبرهای داغ:
محمدی خبر داد

مهار آتش سوزی در فروشگاه بزرگ ابزار و یراق همدان

همدان- روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان گفت: آتش سوزی در فروشگاه بزرگ ابزار و یراق آلات با تلاش ۵ ساعته آتش نشانان مهار شد.
کد خبر: ۹۶۲۰۵۵۴
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱
مهار آتش سوزی در فروشگاه بزرگ ابزار و یراق همدان

سعید محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: آتش سوزی در یک ‌مغازه بزرگ ابزار و یراق به ساعت ۱ و ۲۵ دقیقه بامداد امروز ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ به مرکز فرماندهی آتش نشانی همدان اطلاع داده شد.

وی افزود: سریعا ۸ خودروی آتش نشانی،  به همراه ۲۰ آتش نشان به محل حادثه واقع در ابتدای جوادیه اعزام شدند.

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان بیان کرد: آتش نشانان پس از حضور در محل و در ارزیابی اولیه متوجه شدند آتش در انباری به مساحت حدودا ۱۰۰ متر که مملو از اجسام قابل اشتعال و سریع الاشتعال (اسپره، رنگ، ابزار آلات الکترونیکی و... بوده و در حال سرایت به مغازه و ساختمان‌های مجاور است.

وی عنوان کرد: سریعا تیم‌های عملیاتی نسبت به مهار آتش، پیشگیری از گسترش آتش سوزی و خروج یک دستگاه موتور سیکلت اقدام کردند.

محمدی با تاکید بر اینکه دود غلیظ ناشی از سوختن مواد قابل اشتعال( اسپری چسب و رنگ و تینر و...) به تمامی مغازه و طبقات فوقانی نفوذ کرده بود، تخلیه کامل دود و نیز بازدید به جهت نجات افراد محبوس شده احتمالی انجام شد، گفت: خوشبختانه به کسی آسیب جانی نرسید.

*آتش‌سوزی گسترده در انبار موادغذایی در جاده ملایر

وی اظهار کرد: در پی تماس با سامانه ۱۲۵ و اعلام وقوع حریق در انبار یک شرکت موادغذایی، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر همدان، عصر دیروز  آتش‌نشانان ایستگاه‌های بهشت، مرکز، غدیر و شاهد را به همراه، تانکر آب و خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی را به مسیر جاده ملایر بعد از روستای سنگستان اعزام کرد.

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان با بیان اینکه با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حریق در یک انبار بزرگ به مساحت حدود هزار متر مربع رخ داده است، افزود: این انبار محل نگهداری انواع مواد غذایی و بهداشتی بود که دچار آتش‌سوزی گسترده شده و هر لحظه بر حجم شعله های آتش افزوده می‌شد.

وی مطرح کرد: در این شرایط نیروهای آتش نشانی به سرعت پس از ایمن‌سازی کامل محل حادثه، با استفاده از لوله‌های آبدهی و تجهیزات خاموش کننده، از چندین سمت عملیات مهار زبانه‌های آتش را آغاز کردند.

محمدی بابیان اینکه آتش‌نشانان در گام نخست موفق شدند که شعله‌های آتش را مهار و از گسترش بیشتر آن جلوگیری کنند، گفت: پس از آن نیز شعله‌های آتش را به‌طورکامل اطفا کرده و پس از ایمن‌سازی محل، تخلیه دود و انجام عملیات لکه‌گیری به ماموریت خود خاتمه داده و به ایستگاه‌ها بازگشتند.

وی خاطرنشان کرد: در این آتش سوزی به هیچ یک از کارکنان انبار مواد غذایی آسیبی وارد نشد و خسارات برجای مانده مالی بود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار