در یادواره شهدای جهادگر خدمت اراک مطرح شد؛

امیدآفرینی و نهادینه کردن فرهنگ کار جهادی رویکرد فعالیت‌ جهادگران

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: رویکرد فعالیت‌های جهادگران، امیدآفرینی و نهادینه کردن فرهنگ کار، جهاد و ایثار است که در راستای خدمت صادقانه به مردم و نهادینه کردن فرهنگ و تفکر جهادی گام برمی‌دارد.
کد خبر: ۹۶۲۰۵۸۳
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ سرهنگ پاسدار محمد مهجوری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک در یادواره شهدای «جهادگر خدمت» که همزمان با شهادت امام حسن مجتبی(ع) فرهنگسرای این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای جهادگر گفت:  رویکرد فعالیت‌های جهادگران، امیدآفرینی و نهادینه کردن فرهنگ کار، جهاد و ایثار است که در راستای خدمت صادقانه به مردم و نهادینه کردن فرهنگ و تفکر جهادی گام برمی‌دارد.
حجت‌الاسلام جوشقانیان کارشناس مسائل مذهبی ضمن اشاره به اهمیت حضور جهادگران در عرصه‌های مختلف گفت: شهدای خطه ولایتمدار استان مرکزی که ۸۰ درصد آنها امام را ندیده‌اند دعوت امام را شنیدند و در عرصه آماده خدمت شدند.
وی افزود: هر عملی از انسان اگر بخواهد پذیرفته شود نیازمند پنج مُهر و تائیدیه است؛ مُهر اول که ولایت است؛ اگر تا قیامت بین رشد و مقام در قیام، رکوع و سجود از شدت عبادت پاهای انسان متورم شود، مُهر ولایت نداشته باشد خاصیت و ارزشی ندارد. دومین مُهر شریعت است؛ آن عملی که انسان انجام می‌دهد باید در چارچوب دین باشد.
کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: سومين مُهر عبادی نماز است؛ نماز دستور کار و اساس کار است. نماز اگر درست نباشد تا قیامت گریه بر اباعبدالله هم فایده‌ای ندارد. در قیام عاشورا به گونه ای بود که حضرت نماز را در خارج از خیمه ها به پا داشتند.
حجت‌الاسلام جوشقانیان گفت: چهارمین مُهر اقتصادی است؛ درآمد و پوشاک و مکان نباید غصبی باشد. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی زمانی که در آن خانه بودند نامه‌ای برای صاحبخانه نوشتند که ما نیامده‌ایم برای تصاحب، ما آمده‌ایم تا دشمن را بیرون کنیم. وی در چهل سال خدمت و جهاد در راه خدا یک ریال حق ماموریت نگرفتند.‌
وی ادامه داد: پنجمین و آخرین مُهر اخلاقی بداخلاقی است که پیامبر اسلام فرمود، بداخلاقی عمل انسان را ازبین می‌برد. اینگونه نباشد که ۷۰ سال آیات و روایت بخواند اما با اهل خانه بداخلاقی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار