دادگاه صلح در شهرستان بهار افتتاح شد

همدان-دادگاه صلح شهرستان بهار به عنوان پایلوت در استان با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان همدان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۶۲۰۶۳۶
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
دادگاه صلح در شهرستان بهار افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دادگاه صلح شهرستان بهار به عنوان اولین شهر استان با حضور حجت الاسلام احمدوند معاون قضایی رئیس کل دادگستری و جمعی از معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان همدان افتتاح شد.

حجت الاسلام احمدوند، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان همدان در این مراسم اظهار کرد: طبق آیات قرآن ویژگی‌هایی وجود دارد که سنگ بنا و فلسفه ایجاد دادگاه‌های صلح است.

وی افزود: اولین دستور قرآن مسئله عفو است، یعنی تلاش کنید دیگران را عفو کنید، دوم امر به معروف و نهی از منکر است، همچنین قرآن دستور می‌دهد اگر مورد وسوسه‌ شیطان قرار گرفتی به خدا پناه ببر؛ شیطان تمام هم و غمش این است که اعمال انسان را بی‌روح می‌کند.

سیدهادی مصطفوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و معاون حل اختلاف استان همدان نیز از استقبال رئیس حوزه قضایی بهار برای شروع به کار دادگاه‌های صلح به عنوان شهرستان پایلوت در استان که نشان از شجاعت و مسئولیت‌پذیری ایشان دارد و همچنین از همکاری و مشارکت روح الله الهی، مدیر مجتمع آیت‌الله بهاری(ره ) شورای حل اختلاف در استقرار شعب دادگاه صلح و خانواده در مجتمع شورا تشکر کرد و توضیحاتی را در خصوص نحوه شروع بکار دادگاه‌های صلح بیان کرد.

امیرمهدی عزیزی، رئیس حوزه قضایی شهرستان بهار نیز گفت: شهرستان بهار به عنوان پایلوت و اولین تشکیلات دادگاه صلح در سطح استان انجام خدمت خواهد کرد و امیدواریم که با این اتفاق، رضایت عمومی از دستگاه قضایی بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار