خبرهای داغ:
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین؛

اهدای جوایز ارزنده به مشترکین کم مصرف در پویش با انرژی

اهدای جوایز ارزنده به مشترکین کم مصرف در پویش با انرژی
یوسف اینانلو عنوان کرد: در برنامه پویش با انرژی اگر مشترکین خانگی و تجاری ۱۵ درصد از مصرف خود را کاهش دهند به آنها جوایز ارزنده‌ای پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۰۶۳۷
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲

قروین_ به گزارش بسیج، یوسف اینانلو مدیرعامل شرکت توانیر استان قزوین در حاشیه دیدار با مجموعه خبرگزاری بسیج به مناسبت هفته خبرنگار بیان کرد: وزارت نیرو برای گذر از ایام پیک دو سیاست عمده دارد؛ یکی بحث افزایش میزان تولید برق که طبق برنامه‌ای که وزیر وقت اعلام کرد ۳۰ هزار مگاوات می‌باشد که ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های حرارتی را دولت و ۱۰ هزار مگاوات را نیز صنایع بسازند.

 

وی افزود: طبق ماده ۴ قانون رفع موانع تولید صنایع انرژی بر مکلفند که نیروگاه زده و قسمتی از مصارف برقی را خودشان تولید کنند و ۱۰ هزار مگاوات نیز باید نیروگاه‌های تجدید پذیر ایجاد شود که طبق ماده ۱۶ قانون جهش سازمان دانش بنیان است که ۱۰ هزار مگاوات از این نیروگاه‌ها احداث شده و طبق آماری که وزیر محترم اعلام کردند از ۲۰ هزار مگاوات هم ۵۰ درصد از کارهایش انجام شده که در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهند رسید.

 

اینانلو افزود: سیاست دوم در برنامه‌های مدیریت سمت تقاضاست که شامل مدیریت مصرف، توزیع و انتقال برق می‌شود که برای این موارد وزارت نیرو ۱۸۰ برنامه عنوان دار در ۶ محور دارد.

 

وی عنوان کرد: برای گذر از پیک طبق تصمیماتی که در سطح دولت و مصوباتی که هیئت وزیران گرفته‌اند بنا بر این شد که این ناترازی در چند بخش جبران شود که اولین آن بخش خانگی است که در برنامه پویش با انرژی اگر مشترکین خانگی و تجاری ۱۵ درصد از مصرف خود را کاهش دهند به آنها جوایز خوبی پرداخت می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: در بخش مشترکین اداری، کنتورشان محدود شده که ۳۰ درصد در وقت اداری و ۶۰ درصد خارج از وقت اداری باید مصرف خود را کاهش بدهند که اگر این کار صورت نگیرد به طور اتوماتیک برقشان قطع می‌شود.

 

اینانلو تصریح کرد: مورد بعدی که مشمول سیاست مدیریت توأمان آب و برق است بحث چاه‌های کشاورزی است؛ چاه‌های کشاورزی که پروانه بهره‌برداری دارند در این ایام پروانه بهره برداری شان چهار ساعت نیست؛ بلکه حداکثر ۱۹ ساعت در شبانه روز و حتی مواردی داریم که پروانه بهره‌برداری‌ که آب منطقه‌ای صادر کرده ۱۰ ساعت آب در شبانه روز است؛ ولی این‌ها دارند آب را ۲۴ ساعته مصرف می‌کنند.

 

وی ادامه داد: برای مدیریت برق و آب و همچنین به دلیل پایین رفتن سطح آب و محدودیت‌های آب، فرو نشست‌هایی که وجود دارد و ابرچاله‌هایی که به وجود آمده محدودیت‌هایی نیز برای چاه‌های کشاورزی قائل شده‌ایم و روزی ۵ تا ۶ ساعت هم آب چاه‌های کشاورزی قطع می‌شود؛ اما چاه‌هایی که برای شرب و شستشو هستند مثل مرغداری‌ها، دامداری و گلخانه چون برای شستشوی دام و طیور هستند و به دلیل بهداشت آب آنها قطع نمی‌شود؛ ولی آب‌هایی که برای پمپاژ کشاورزی هستند، قطع می‌شود.

 

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین ادامه داد: صنایع به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ صنایعی که کوچک هستند مشمول وضعیت قطع نمی‌شوند؛ اما مشترکین متوسط که عمدتاً در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند در ماه‌های خرداد و شهریور ماه هفته ای یک بار باید جابجایی بار انجام بدهند یک روز عملاً باید تعطیل و به جایش روز جمعه کار کنند که این یک روز همکاری در تیر و مرداد ماه به یک روز و نصف هم می‌رسد و مقرر شده که بعد از عبور از پیک این محدودیت را برای آنها جبران کنیم.

 

وی عنوان کرد: صنایع بزرگ و انرژی بر که بالای ۲۰۰۰ مگاوات هستند در خرداد و شهریور ماه باید ۳۵ درصد از مصرف روزانه‌شان را کاهش دهند و با مدل‌های مختلفی با آنها همکاری داریم؛ بعضی‌ها عنوان کردند که نمی‌توانند ۳۵ درصد در روز کاهش داشته باشند با آنها توافق کردیم که دو روز در هفته را تعطیل کرده و مابقی ایام را کار کنند و برای تیر ماه و مرداد که اوج مصرف است این ۳۵ درصد به ۵۵ درصد رسید که بعضی همکاری و بعضی عنوان کردند که سه روز تعطیل و سه روز کار یا یک هفته تعطیل و یک هفته کار می کنند؛ با شرایطی که خود صنایع عنوان کردند با آنها همکاری نمودیم و بنا بر این شد که پس از گذر از پیک دیگر این صنایع محدودیت نداشته باشند.

 

اینانلو اضافه کرد: بعضی از مواقع نیز به خاطر حوادث غیر قابل پیش‌بینی و خارج از کنترل نیروگاهی از مدار خارج شده و مقدار تولید کمتر گردیده و ناچار شدیم که به صورت لحظه‌ای و اضطراری برق بعضی از جاها را قطع کنیم یا تماس گرفته و بخواهیم که مصارفشان را کاهش دهند.

 

وی ابراز کرد: وزارت نیرو راهکارهایی را در نظر گرفته که به صنایع کمک نماید؛ بنابراین هر شهرک، شرکت و صنعتی که به صورت تجمعی یا انفرادی به صورت روزانه ۳۵ درصد از مقدار مصرفشان برق مولد یا تجدید پذیر باشند از این محدودیت معاف هستند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: چاه‌های کشاورزی هم اگر ۸۰ درصدش را نیروگاه خورشیدی بزنند معاف و بحث‌های ریالی خوبی هم برایشان در نظر گرفته شده و چاه‌های کشاورزی که در این مدت برق‌هایشان قطع می‌شوند کلاً از پرداخت هزینه‌های برق سایر ساعات هم معاف هستند.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار