رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران:

کوچه‌های تهران به نام شهدا، پلاک‌کوبی می‌شوند

کوچه‌های تهران به نام شهدا، پلاک‌کوبی می‌شوند
رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران گفت: به عنوان زینت معنوی شهر تهران، اتفاقی را رقم زدیم و در روز ۱۳ و ۱۴ مرداد عملیات آمارگیری و شناسایی تابلوی شهدا سردر کوچه‌ها را با رده‌های سازمان بسیج شهرداری اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۰۶۸۴
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹


به گزارش «خبرگزاری بسیج»، نشست خبری رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با اصحاب رسانه در روز -سه‌شنبه مورخ ۱۶  مرداد ۱۴۰۳- برگزار شد.

رسالت خبرنگاران؛ خدمت‎رسانی و مطلع کردن مردم است

حجت‌الاسلام صادقی‌نیا نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج شهرداری تهران در این نشست، مطرح کرد: اگر از حوادثی که در تاریخ رقم خورده، خصوصاً حادثه کرب‌وبلا  علی‌الخصوص حادثه اسارت ال‌الله؛ مستند داریم، به پاس فعالیت جمع اصحاب رسانه بود که با اخبار صادق و گزارشات صادق آن حوادث را به خوبی ثبت کردند، نگاشتند و خوب حفظ کردند که سبب شد دست به دست بچرخد و به امروز برسد که ما در تاریخ سالروز شهادت حضرت رقیه(س) مراسم برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز که اصحاب رسانه در این لباس در حال خدمت هستند، در جایگاه بزرگی قرار دارید، اظهار داشت: بهترین انسان‌ها فدا شدند تا افراد وارسته‌ای چون شما پا به عرصه وجود بگذارند و در رسالت اصحاب رسانه، خبرنگار و گزارشگر خدمت‌رسانی کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز در عالم شاهد آن هستید که چگونه جنایت‌های متعددی در حال رخ دادن هستند، گفت: اگر اصحاب رسانه و خبرنگاران نباشند، دنیا از جنایات مطلع نمی‌شوند. به همین علت برای غزه بیش از ۱۰۰ نفر  در ۸ ماهه شهید تقدیم کردیم تا بتوانند اخبار درست را به گوش ملت‌ها و امت‌ها برسانند.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج شهرداری تهران با اشاره به اینکه حضرت آقا فرمودند که اصحاب رسانه کار بسیار زیبایی انجام دادند که توانستند اخبار دقیق فلسطین و غزه را به جهان منتقل کنند، بیان داشت: این کار، کار بسیار خوبی است که توفیقش نصیب اصحاب رسانه شده است و باید قدردان آن‌ها باشیم.

وی تأکید کرد: آن محبتی که خداوند برای انجام کار خیر در دل اصحاب رسانه قرار داده است، توسط دوربین‌ها و نگاه‌هایشان به عالم گسترش می‌یابد.

حجت‌الاسلام صادقی‌نیا افزود: امیدوارم بتوانیم امیدآفرینی را با نگاهی که فرمانده و مسئولین مجموعه سازمان بسیج مستضعفین شهرداری تهران به مسیر دارند و با تلاش و کوششی که در مسیر نورانی شهدا و تدابیر رهبر انقلاب می‌شود، ‌با تقوای بیشتر ادامه دهیم تا گره‌ها در حین مسیر باز شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با همکاری بخشی از درون شهرداری و بخشی در خارج از شهرداری نجف تا کربلا عمود ۷۰۷ شکل گرفته است که این نیز از تدابیر مسئول سازمان بسیج و همکاران ما است.

موکب علی ابن موسی‌الرضا؛ یک اردوگاه بزرگ تمدنی

محمدمهدی حسن‌زاده رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در این نشست مطرح کرد: این سازمان جدا از وظایف تعریف شده ۴ مرکز تابع دارد که در طول دوران به همت همکاران شکل گرفته است. یک مرکز، مرکز تبادل کتاب در چهارراه ولیعصر ابتدای شهید مظفر است که کتابی که مردم مطالعه می‌کنند، در این مرکز اعتبارگذاری می شوند و مردم می‌توانند با توجه به اعتبار تعیین شده از کتاب‌های آن‌جا استفاده کنند. امروزه مرکز تبادل کتاب از طریق سایت اینترنتی در حال دریافت کتاب از تمام کشور است و به نوعی ما از مجمع عالی بسیج شهرداری‌های کشور در حال توسعه کشوری موضوع مرکز تبادل کتاب هستیم.

وی افزود: مرکز دوم، مجموعه بزرگ فرهنگی و ورزشی رفاهی شهدا است که ویژه خانواده شهدا و بسیجیان می‌باشد و وسعت آن به سطح تهران از سبلان گسترش می‌یابد. مرکز سوم نیز مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری است که در خیابان پاکستان واقع شده و شناسایی هنرمندان، آموزش، رشد و به‌کارگیری از موضوعاتی است که در این مرکز دنبال می‌شود.

محمدمهدی حسن‌زاده همچنین گفت: مرکز چهارم که توفیق داشتیم در سال گذشته به جمع مراکز اضافه کنیم، موسسه فرهنگی هنری علی‌ بن موسی الرضا(ع) است که در شهر تهران مستقر است. این مرکز، مرکز معین و هدایت‌کننده موکب بزرگ علی ابن موسی‌الرضا در عمود ۷۰۷ طریق مشایه است. در برنامه جاماندگان اربعین و سایر برنامه‌های تجمیلی نیز مواکب علی‌ ابن‌ موسی‌الرضا با نمای پرچم سبز و زرد رنگ خودنمایی می‌کند. مراکز تابع سازمان در ساختار ثابت و دائم سازمان تنظیم شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه سازمان بسیج شهرداری تهران در عمود ۷۰۷ زمینی را در سالیان قبل در موضوع خدمت به زوار در اختیار گرفته است، گفت: بسیجیان، گروه‌های مردمی و دانشجویی به عنوان خادم آن‌جا هستند. امسال فرآیند کار ما با نام علی‌اکبر است. در مقابل این موکب فرودگاه کربلا افتتاح خواهد شد. نگاه ما بر این است که این موکب باید یک اردوگاه بزرگ تمدنی شود که در طول سال فعال باشد.

وی با اشاره به اینکه امسال قسمتی از زیرساخت‌های این موکب بزرگ با حمایت‌های شهرداری و شورای شهر تهران دارد صورت می‌گیرد، گفت: این حمایت‌ها به زیرساخت‌های موکب می‌رسد. سایر مسائل موکب اعم از هزینه‌هایی که در خصوص پذیرایی، غرفه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی و.. است در تعامل با مردم و جمع‌آوری نذورات در حال رخ دادن است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به گرمای هوا و مصرف برق سیستم‌ها، به موضوع برق دچار حساسیت شدیم، گفت: از سال گذشته در موضوع برق موکب توانستیم هزینه کنیم و برق موکب، کابل‌ها و شبکه‌های برق‌ را اصلاح کنیم.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات اصلی ما بحث اسکان بزرگ زائران در موکب است، مطرح کرد: بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ نفر آقا و ۲ هزار و ۸۰۰ نفر خانم را در موکب روزانه اسکان می‌دهیم که با کمیته تغذیه در طول ۱۰ روز از آن‌ها پذیرایی می‌کنیم. کیفیت خدمات رفاهی سرویس بهداشتی و حمام باعث افزایش استقبال شده است.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه درمانگاهی مجهز نیز با عنوان درمانگاه شهرداری در مسیر مشایه قرار داده شده است، مطرح کرد: در این درمانگاه علاوه بر خدمات پزشکی و دندانپزشکی، اقلام بهداشتی و دارویی را نیز در اختیار مردم قرار می‌دهیم. دستگاه یخ‌ساز نیز با حمایت خیرین تجهیز و مستقر شده است. غرفه‌های خدماتی، مجتمع نانوایی، تعمیرات کیف‌وکفش، شارژ موبایل و.. از موضوع خدماتی ما است.

حسن‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه در مسائل فرهنگی خیمه بزرگ معرفت را داریم که با کمک همکاران در یزد توانستیم آن را تهیه کنیم، گفت: برنامه و محتوایی در خصوص غزه در این خیمه در حال انجام است. نوجوان‌ها در خیمه معرفت با محتوای روز غزه آموزش خواهند دید. خیمه علی اصغر نیز در قالب مهدکودک برای نونهالان تهیه شده و استیج بزرگ فرهنگی نیز در مسیر مشایر برقرار شده است. یک سکو ثابت بالغ بر ۵۰۰ متری نیز درون حیاط موکب برپا شده است که با خدان و رسانه‌ها در خصوص بازتاب آن صحبت شده است.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های دیگری که داشتیم، بحث سایبان بود که در خصوص مفروش و موکت کف هزینه کردیم و در طول مسیر موکب نیز سایبان زدیم که مکانی برای استراحت باشد.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران تاکید کرد: صحن عتیق علی‌ ابن موسی‌الرضا(ع) نیز از سال گذشته تا امسال به همت بسیجیان عمران در موکب ایجاد شده است که نمای زیبایی را به ورودی موکب داده است. امیدوارم امسال شاهد افتتاح این صحن باشیم.

وی همچنین گفت: خدام ما نزدیک به ۷۰۰ نفر بودند که ۱۰۰ نفر از آن‌ها خانم و مابقی آقایان هستند. در تاریخ ۱۵ مرداد ۱۴۰ نفر و پنجشنبه ۱۸ مرداد مابقی خدام را اعزام خواهیم کرد. موکب علی‌بن موسی‌الرضا هرساله از ۹ صفر آماده پذیرش زائرین خواهد بود.

حسن‌زاده بیان داشت: در خصوص نگهداری از اقلام، یک انبار ۲ میلیاردی داریم که اقلام آمادی و زیرساختی و خوراکی در آن نگهداری می‌شود. استادیو تصویر نیز در مسیر مشایر داریم.

رئیس سازمان بسیج در ادامه گفت: یکی از موضوعات دیگری که مجموعه سازمان بسیج شهرداری تهران دارد دنبال می کند، بحث مزین کردن کوچه‌ها به تابلوی شهدای گران‌قدر است، به جهت اینکه این بحث به عنوان زینت معنوی شهر تهران درست هدایت شود، اتفاقی را رقم زدیم و در روز ۱۳ و ۱۴ مرداد عملیات آمارگیری و شناسایی تابلوی شهدا سردر کوچه‌ها را با رده‌های سازمان بسیج شهرداری رقم زدیم.

وی افزود: از لحاظ آمار ۳۴ هزار کوچه، خیابان و بلوار در تهران داریم که از این تعداد تنها ۷۰ درصد با نام شهدا نام‌گذاری شده‌اند. علی رغم اینکه تهران ۲۴ هزار شهید دارد. قطعاً می‌دانیم که کوچه‌هایی داریم که به نام شهدا نیست. این امر باید اصلاح شود.

حسن‌زاده ادامه داد: ۵۰ درصد کوچه‌ها دارای تابلو تصاویر شهید هستند که از این ۵۰ درصد به عددی مساوی رسیدیم و ۲۵ درصد از آن‌ها سالم هستند و مابقی نیاز به تعویض دارند. از بازه هفته دفاع مقدس ۱۴۰۳ تا هفته بسیج ۱۴۰۳ عملیات شناسایی تصویر شهید، چاپ و نصب توسط مردم محل در دستور کار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جاماندگان اربعین حسینی نیز امسال به همت مجموعه سپاه و شهرداری تهران و تمام دستگاه‌ها برقرار است. یک جمعیت میلیونی در تهران داریم. این امر از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) رخ می‌دهد و همگی در غرفه‌های فرهنگی فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار