اشتغالزایی/

دریافت تسهیلات ۱۵۰ میلیونی و ایجاد اشتغال ۱۰ نفری

تبریز- کارآفرین تولید پوشاک با بیان اینکه 10نفر در کارگاه تولیدی اش مشغول بکار هستند، گفت: این کارگاه را با تسهیلات 150 میلیون تومانی که از بسیج سازندگی به عنوان تسهیلات اشتغال گرفتم ایجاد کردم.
کد خبر: ۹۶۲۰۶۸۹
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲

خبرگزاری بسیج، رقیه غلامی؛ امروز اشتغال بانوان یکی از دغدغه های مهم در کنار وظیفه همسری و مادری این قشر از جامعه است که اگر به آن درست توجه شود می تواند سلامت جامعه را تضمین کند.

بر همین اساس ایجاد کارگاه های خانگی و یا مختص خود بانوان در نزدیکی محل زندگی آن ها می تواند در رفع این دغدغه به جامعه کمک کند.

سازمان بسیج سازندگی در کنار دیگر رسالت های خود ایجاد اشتغال بانوان به صورت خانگی و ارائه تسهیلات لازم در این زمینه را از دیگر رسالت های خود برای بهره مندی قشر بانوان می داند تا بانوان ضمن تامین هزینه های زندگی به کانون خانواده خود نیز توجه داشته باشند.

مریم احمدی یکی از کارآفرینان شهرستان جلفاست که با کمک بسیج سازندگی و دریافت تسهیلات توانسته کارگاه خیاطی راه اندازی کند.

وی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، گفت: کارم را سال 1400 در عرصه پوشاک بانوان شروع کردم که محل فعالیتم کارگاه تولیدی است.

احمدی با اشاره به انگیزه خود بیان کرد: انگیزه ام از ایجاد کارگاه کسب در آمد و کار آفرینی بود تا بتوانم غیر از اشتغال خود برای دیگر بانوان نیز اشتغالی ایجاد کنم.

این کارآفرین با بیان اینکه 10نفر در کارگاه تولیدی اش مشغول بکار هستند، گفت: این کارگاه را با تسهیلات 150 میلیون تومانی که از بسیج سازندگی به عنوان تسهیلات اشتغال گرفتم ایجاد کردم.

احمدی با اشاره به فعالیت خود در کارگاه تولیدی افزود: به قدری در این کارگاه مشغول هستم که جندان وقتی برای دیگر امور و تفریح ندارم و فقط روزهای جمعه به نماز جمعه می روم.

وی در خصوص گسترش کار خود و ایجاد اشتغال بیشتر برای افراد نیز اظهارداشت: برای گسترش کارم اگر سرمایه داشتم کارگاهم را توسعه  می دادم و نیروی زیادی را به کار می گرفتم.

احمدی همچنین نیاز به مواد اولیه کارگاه خود را از عمده نیازهای ادامه اشتغال دانست و ادامه داد: برای مواد اولیه سرمایه لازم را ندارم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار