فرماندار مهران: ۵۷۶ هزار زائر اربعین از مرز مهران تردد کردند

فرماندار مهران با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تا کنون ۵۷۶ هزار و ۱۶۶ زائر اربعین حسینی از مرز مهران تردد کرده‌اند، گفت: تمهیدات لازم برای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی در پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی فراهم است.
کد خبر: ۹۶۲۰۹۵۴
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،"علی‌عباس شفیعی" روز چهارشنبه در گفت و گو با اصحاب رسانه اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۱۳۳ هزار و ۶۰۵ نفر از زوار اربعین حسینی از طریق مرز مهران تردد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از ساعت ۲۴ بامداد تا ساعت هفت صبح امروز ۶۲ هزار و ۲۰ نفر از مرز مهران تردد کرده‌اند.

فرماندار مهران با اشاره به اینکه مواکب مستقر در میدان اربعین مرز مهران آماده خدمات رسانی به زوار هستند، گفت: ۱۵۰ موکب در شهر مهران، سه راهی جندالله، پارکینگ اربعین و مسیرهای منتهی به مرز مهران در حال فعالیت برای پذیرایی و خدمات رسانی به زوار هستند.

شفیعی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد ظرفیت پارکینگ بزرگ اربعین حسینی خالی است، ابراز کرد: پارکینگ‌های خصوصی سطح شهر مهران نیز هنوز ظرفیت پارک خودروهای شخصی زوار را دارد و بیش از ۴۰۰ هکتار زمین در این شهرستان برای پارک خودرو در نظر گرفته شده و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان کرد: فعالیت مواکب شهر و پایانه مرزی مهران تا پنج روز بعد از اربعین حسینی و بازگشت زوار ادامه خواهد داشت.

فرماندار مهران خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تردد زائران در مرز بین‌المللی مهران به سهولت و به صورت روان در حال انجام است.

شفیعی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ گیت خروجی در مرز مهران برای مهر خروج زوار فعال است، یادآور شد: در روزهای آینده با پیش‌بینی‌های انجام شده با توجه به حج زوار این تعداد افزایش خواهد یافت.

 مرز مهران اصلی‌ترین کانون تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار