اربعین فرصتی ارزنده برای محرومیت زدایی اقتصادی ایلام است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: راهپیمایی عظیم اربعین برکت و موهبتی بزرگ و فرصتی ارزنده برای محرومیت زدایی اقتصادی و فرهنگی از این استان است.
کد خبر: ۹۶۲۱۰۵۴
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار شامگاه چهارشنبه در آیین آغاز به کار قرارگاه رسانه‌ای اربعین حسینی در مهران اظهار کرد: ایجاد زیرساخت ها برای رفاه زائران اربعین منجر به توسعه استان می شود.

وی اظهار داشت:خداوند همه را فارغ از هر گرایش سیاسی، فکری و مذهبی به برکت اربعین زیر پرچم امام حسین(ع) جمع کرده و هر که در این خیمه گاه بزرگ در حال تلاش برای خدمت رسانی به امام حسین (ع) است.

وی افزود: انس و پیوند هرچه بیشتر امت اسلام با امام حسین(ع) روحیه حماسی و جهادی مردم را حفظ می کند و موجب غلبه مسلمانان بر دشمنان می شود ازین رو امروزه مقام معظم رهبری با تاسی از نهضت عاشورا و ایستادگی قاطع و محکم در برابر جبهه استکبار، دشمن را به استیصال و سردرگمی دچار کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تاکید کرد: رسانه ها نیز با وجود گرایش های فکری مختلف ولی اهداف واحدی را در جهت تعالی و اقتدار روزافزون ایران اسلامی دنبال می کنند.

وی ادامه داد: بحث فرهنگی اربعین و معرفت افزایی زائران باید امروزه به موضوع محوری رسالت اربعین در استان ایلام تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به تردد زائران از مرز مهران اشاره و اضافه کرد: این امر بدون هیچ مشکل خاصی در حال انجام است و دیروز ۱۳۰ هزار نفر زائر از مرز مهران عبور کردند.

اربعین فرصتی ارزنده برای محرومیت زدایی اقتصادی ایلام است

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: موکب ها و ایستگاه های صلواتی در مرز مهران و مسیرهای تردد زائران فعال شده و در حال خدمات رسانی به زائران است اما باید هدف اصلی زیارت اربعین و فلسفه اصلی قیام امام حسین (ع) را از طریق مباحث و فعالیت های فرهنگی برای زائران تشریح کرد بنابراین مواکب توجه کنند ضمن خدمات رسانی های روزانه به زوار از ارائه برنامه های فرهنگی معرفت افزا غافل نشوند.

به گفته وی امروزه جهاد تبیین امری واجب و ضروری در کشور است و باید از این مسیر و فعالیت های فرهنگی اهداف کربلا را بیان کرد.

استاندار ایلام نیز در جمع خبرنگاران قرارگاه رسانه‌ای اربعین، با قدردانی از اهتمام و تلاش همه‌جانبه اصحاب رسانه برای انعکاس رویدادها و اخبار در بزنگاه‌های مختلف به ویژه کنگره بزرگ اربعین گفت: خبرنگاران با قلم و نگاه نافذ خود مظلومیت و کشتار بی رحمانه مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی و همچنین شکوه و عظمت کنگره بزرگ و مردمی اربعین را در جهان مخابره می کنند.

حسن بهرام‌نیا افزود: رسالت خطیر حضرت زینب(س) و روایت‌گری این بانوی مکرمه از حادثه دشت نینوا باعث ماندگاری اهداف قیام امام حسین(ع) طی قرون متمادی شد و مکتب جریان ساز عاشورا و مظلومیت شهدای این قیام پس از هزار سال همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: امروز نیز با وجود خبرنگاران و اصحاب رسانه مظلومیت‌های مردم آزاده و مظلوم دنیا از جمله ملت بی دفاع غزه منعکس و به جهان مخابره می‌شود.

وی ادامه داد: رسانه‌ها، رسالت و معرفت خود را با تولید محتواهای ارزشمند به منصه ظهور گذاشتند و به کرات در برهه‌های مختلف برای منافع استان مطالبه‌گری کردند و در اربعین نیز تولید محتوای فاخر دارند.

اربعین فرصتی ارزنده برای محرومیت زدایی اقتصادی ایلام است

بهرام نیا با اشاره به اهتمام مدیران استان برای برگزاری باشکوه کنگره اربعین‌حسینی، گفت: ریل گذاری و برنامه ریزی برای این مهم انجام شده و طی سه سال گذشته زیرساخت‌ها ایجاد، ساختارها تعریف و اربعین در ایلام نظام‌مند شده است.

رییس ستاد اربعین استان ایلام یادآور شد: اعتبارات اربعین به‌صورت دقیق برای پروژه‌ها در نظر گرفته می‌شود و ذیحسابی، دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی به‌صورت مستقیم بر این توزیع و هزینه آن نظارت خواهند کرد.

بهرام نیا در خصوص حمایت‌های ویژه از رسانه‌ها گفت: باید توسط مجلس تمهیداتی اندیشیده و یک خط اعتباری برای رسانه ها تعریف و مشخص شود تا بخشی از اعتبارات حوزه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ها به خبرنگاران اختصاص یابد.

قرارگاه رسانه‌ای اربعین درون شهر مهران قرار دارد و تا پایان اربعین پذیرای خبرنگاران از رسانه های جمعی است.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی تردد زائران اربعین می باشد.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار