خبرهای داغ:

انجام یک هزار و ۵۰۰ بازرسی بهداشت محیط از گذرگاه‌های اربعین در آبادان

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: کارشناسان این دانشگاه یک هزار و ۵۰۰ بازرسی را در راستای حفظ و ارتقای سلامت زائران پیاده‌روی اربعین حسینی انجام دادند.
کد خبر: ۹۶۲۰۹۹۰
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان جعفر ربیحاوی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شلمچه اظهار کرد: همزمان با شروع برنامه پیاده‌روی اربعین حسینی از پانزدهم مرداد سالجاری، کارشناسان سلامت محیط و کار این دانشگاه در قالب ۱۲تیم به صورت شبانه‌روزی مراکز هدف را مورد بازرسی قرار داده‌اند.

وی افزود: مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، سامانه‌های آب‌رسانی و منابع تأمین آب شرب زائران، مواکب و ایستگاه‌های صلواتی، محل‌ اسکان زوار، مراکز خدماتی و رفاهی، نحوه دفع پسماند و فاضلاب از مهمترین هدف‌های این بازرسی‌ها هستند.

وی با بیان اینکه نظارت‌های بهداشتی در مسیر رفت و برگشت زائران و در سطح سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان درحال انجام است، گفت: این اقدامات شامل سه هزار و ۲۹۹ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی، ۱۹۰مورد نمونه‌برداری میکروبی از آب آشامیدنی و یک هزار و ۸۵ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل بوده است.

ربیحاوی خاطرنشان کرد: از آمار یادشده ۲۷۷ مورد بازرسی، یکهزار و ۱۵۵ مورد کلرسنجی، ۴۸ مورد نمونه‌برداری از آب و ۲۶۹ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل به طور اختصاصی در مرز شلمچه انجام شده است.

این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: فعالیت تمام تیم‌های اجرایی بهداشتی این دانشگاه در حوزه‌های اشاره شده تا دهم شهریور ماه برای خدمت به زوار اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

شهرستان های آبادان ،خرمشهر و شادگان زیر نظر خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارند.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است و پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر ایران و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز برای حضور در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار