توزیع ۴۹۷ تن اقلام اساسی ایام اربعین در آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از توزیع اقلام اساسی شامل برنج هندی، شکر، گوشت قرمز و مرغ منجمد به میزان ۴۹۷ تن مربوط به ایام محرم و صفر (اربعین) خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۱۲۵۱
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اکبر فتحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص مرحله دوم توزیع کالاهای اساسی در اربعین حسینی در استان گفت: توزیع اقلام اساسی مورد نیاز با هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان انجام می شود.

وی با بیان اینکه این کالاها برای توزیع در ماه‌های محرم و صفر در بین هیئات، تکایا و دسته‌های عزاداری در نظر گرفته شده و ارتباطی به سهمیه مواکب اربعین حسینی معرفی شده از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ندارد، افزود: هرسال با فرارسیدن ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان امام حسین(ع)، پیش از آغاز ماه محرم و تا پایان ماه صفر، سهمیه‌های کالاهای اساسی برای برگزاری مراسم عزاداری و در بین نمایندگان هیات‌ها، حسینیه‌ها و دسته‌جات سوگوار در تمام شهرستان ها براساس سهمیه در نظر گرفته شده برای هر شهرستان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان‌ و شرکت پشتیبانی امور دام استان، مقدار تعیین شده از این اقلام براساس برش شهرستانی را به هیات‌های مذهبی که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان معرفی و توسط معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان ابلاغ می‌شوند، تحویل می دهند، افزود: این اقلام به منظور تهیه و توزیع نذورات با قیمت‌های مصوب در اختیار هیات‌های مذهبی، تکایا و دسته‌های سوگواری سراسر استان قرار گرفته است.

فتحی ادامه داد: مجموع کل کالاهای اساسی اختصاص یافته در مرحله دوم در آذربایجان شرقی برای اربعین حسینی۴۹۷ تن است که به تفکیک سهمیه برنج هندی ۱۵۰ تن، شکر ۹۰ تن، گوشت مرغ منجمد۱۹۳ تن و گوشت قرمز نیز ۶۴ تن است.

وی در مورد قیمت کالاهای اساسی اختصاص داده شده برای ایام محرم و صفر، خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم برنج هندی برای مصرف کننده ۳۵۰ هزار ریال، گوشت مرغ منجمد برای مصرف کننده ۶۵۷ هزار ریال، گوشت گرم قرمز برای مصرف کننده سه میلیون و ۱۰۰ هزار ریال و شکر برای مصرف کننده هر کیلوگرم ۴۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار