امام جمعه ازنا:

اسرای کربلا الگویی برای آزادگان دفاع مقدس

اسرای کربلا الگویی برای آزادگان دفاع مقدس
امام جمعه ازنا گفت: اسرا با الگوگیری از اسرای کربلا با افتخار این عرصه را به عرصه جهادی متفاوت تبدیل کردند و ما به اندازه ذره ذره لحظات تلخ اسارت بدهکارشان هستیم.
کد خبر: ۹۶۲۱۲۵۸
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان.حجت‌الاسلام‌ حجت‌الله بیات امام جمعه موقت ازنا؛ در خطبه های نمازجمعه این هفته ازنا گفت: مهمترین عرصه‌های رعایت تقوا ملاحظه حقوق دیگران است چرا که تعدی به حقوق دیگران حق الناس است. 

وی ضمن گرامیداشت بازگشت آزادگان به مهین اسلامی یادآورشد: ۲۶ مردادماه سال ۶۹ در چنین روزی بعد از ۸ سال دفاع مقدس و دو سال فاصله پذیرش قطعنامه که مجموعا ۱۰ سال طول کشید، ما شاهد بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی مان بودیم.

وی عنوان کرد: اسرای عزیز ما با الگوگیری از اسرای کربلا با افتخار این عرصه را به عرصه جهادی متفاوت تبدیل کردند و ما به اندازه ذره ذره لحظات تلخ اسارت بدهکارشان هستیم.

امام جمعه موقت شهر ازنا به کودتای آمریکای جنایتکار در  بیست و هشتم مرداد در ۷۰ سال قبل اشاره کرد و گفت: حدود۳۰ سال کشور به دست طاغوت بود که به مدد انقلاب اسلامی بساط طاغوت برچیده و حکومت ولایت فقیه در این کشور بنیانگذاری شد. 

وی در ادامه افزود: ابر قدرت‌های جهان و در راس آنها آمریکای جنابتکار در هر کشوری یک مترسک و ماموری را برای استعمار آن کشور منصوب می‌کنند اما بعد از انقلاب اسلامی در کشور ما ناکام ماندند و این به مدد حضور مردم و نفس مسیحایی امام راحل و رهبر معظم انقلاب است که امروز سرافراز و آزادیم.

امام جمعه موقت ازنا در ادامه به بیان حوادث تاریخی پرداخت و گفت: در همین ایام پذیرش قطعنامه را داریم که بدون دادن یک وجب از خاک و با عزت و مقاومت در دفاع مقدس پیروز شدیم و به فرموده امام راحل جنگ با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌هایش نعمت بود .

بیات یکی از نکات مهم سخنان مقام معظم رهبری را تاکید بر زنده نگه داشتن یاد شهدا به هر نحوی دانست و تصریح کرد: شهدا سند زنده حقانیت این نظام مقدس و راهنمای ما به سوی آینده هستند.

وی اظهار داشت: اتفاقی که در وعده صادق افتاد همه دیدند که چه اتفاق مهمی بود، اما فرق بین وعده صادق و این اتفاقی که قرار است بیفتد این است که امام و انقلاب فرمود ما امروز خونخواه هستیم.

امام جمعه موقت ازنا به امکانات سپاه اسلام اشاره کرده و گفت: بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری جرعت شلیک یک موشک به سمت امریکا را نداشت ولی در ازای قدرت نمایی بی نظیری ما در عین الاسد و همچنین وعده صادق، ترورهای کوری انجام داد.؛ فقط یک منطق باید در مقابل این دشمن قد علم کند و آن هم مقاومت است.

وی عملیات وعده صادق را  افتخار آمیز خواند. 

بیات خاطر نشان کرد: امروز با نفس مسیحایی امامین انقلاب، فرسایشی در فلسطین اشغالی ایجاد شده که موجب رعب و وحشت و عملیات روانی علیه آنها گردیده است.

امام جمعه موقت شهر ازنا گفت: ما شاهد ضعف شدید جوامع بین‌المللی در دفاع از حقوق‌بشر هستیم جهان پر از ظلم است و  خبری از بشر و حقوق بشر و آزادی در سازمان  بین الملل وجود ندارد و تنها ابراز نگرانی می‌کنند واین مصیبتی در جامعه بین‌المللی است.

بیات تصریح کرد: ما ملت امام حسینیم نه اهل فراریم و نه اهل ذلت ، بلکه اهل عزت هستیم و مقاومت.

وی در پایان بااشاره به آغاز بررسی صلاحیت وزرا گفت: مجلس وظیفه حساس و سنگینی دارد که امیدواریم بر اساس شایسته سالاری و معیارهای انقلاب اسلامی با بررسی دقیق وزرای پیشنهادی نمایندگان مردم را امانتداران مردم در عرصه‌های مختلف قرار دهند.

انتهای پیام /

ارسال نظرات
آخرین اخبار