خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه گفت:

کمبود جمعیت یک مسئله‌ای امنیت ملی و غیر قابل گذشت است

وی اظهار داشتند: کمبود جمعیت یک مسئله‌ای مرگ و زندگی، امنیت ملی، وجود یا عدم وجود انقلاب اسلامی و غیر قابل بازگشت است.
کد خبر: ۹۶۲۱۴۳۵
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵

فرهنگ به موقع ازدواج و فرزندآوری باید در جامعه نهادینه شود

معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: کمبود جمعیت یک مسئله‌ای امنیت ملی و غیر قابل گذشت است و فرهنگ به موقع ازدواج و فرزندآوری باید در جامعه نهادینه شود، سپاه باید مطالبه‌گر ازدواج و فرزندآوری به موقع پایوران باشد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست با مسئولین سپاه استان اصفهان کمبود جمعیت را یک خطر بسیار مهم برشمردند و اظهار داشتند: کمبود جمعیت یک مسئله‌ای مرگ و زندگی، امنیت ملی، وجود یا عدم وجود انقلاب اسلامی و غیر قابل بازگشت است. کشور ما در حال حاضر با کمبود جمعیت مواجه است و آمار‌ها نشان می‌دهد که جمعیت ایران حدود 40 سال آینده با 35 میلیون نفر به ساختار سالخورده تغییر خواهد کرد. 

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در اوایل انقلاب مردم اصفهان در پیروزی انقلاب اسلامی پیشتاز بودند و در حال حاضر از مردم شهید پرور اصفهان و بالاخص پایوران انتظار می‌رود در امر ازدواج و فرزندآوری پیشگام و استوار باشند. فرهنگ به موقع ازدواج و فرزندآوری باید در جامعه نهادینه شود، برخی افراد به بهانه اوضاع اقتصادی از این فریضه الهی کوتاهی می‌کنند در حالی که شاهد هستیم در دنیا خانواده‌های پر جمعیت از قشر ضعیف جامعه تشکیل شده‌اند. در ایران حدود 20 درصد ناباروری به دلیل بالا رفتن سن ازدواج وجود دارد که اگر این امر ادامه پیدا کند در آینده‌ای نه چندان دور با مشکلاتی که غربی‌ها با آن مواجه هستند درگیر خواهیم شد.

در پایان این نشست وی افزود: زین پس ازدواج و فرزندآوری به موقع پایوران باید یکی از مطالبات سپاه باشد. سپاه برای تسهیل امر ازدواج پایوران در ستاد کل میزان منازل سازمانی را افزایش داد و در حال حاضر 20 هزار مسکن سازمانی در حال ساخت داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار