خبرهای داغ:

رئیس کارگروه فرهنگی آموزشی بانوان اربعین ایران و عراق آموزش ۵ هزار خادم در کمیته فرهنگی بانوان اربعین

رئیس کارگروه فرهنگی آموزشی بانوان اربعین ایران و عراق 
آموزش ۵ هزار خادم در کمیته فرهنگی بانوان اربعین
اولین سفرنامه بانوان اربعین رونمایی می‌شود اصلانی با اعلام برنامه‌های کمیته فرهنگی آموزشی بانوان در اربعین ۱۴۰۳ از آموزش ۵ هزار خادم در این کمیته و رونمایی از اولین سفرنامه بانوان اربعین خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۱۵۷۶
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹

 

 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-مینو اصلانی، رییس کارگروه فرهنگی آموزشی بانوان اربعین ایران و عراقدر مورد برنامه های این کمیته در اربعین ۱۴۰۳، اظهار کرد: بر اساس سیاست های کمیته فرهنگی آموزشی اربعین امسال برنامه ریزی های ویژه ای برای بانوان در بخش فرهنگی در نظر گرفتیم و در واقع سیاست اساسی ما بر اساس محور پیشنهادی رییس جمهور شهید دکتر رییسی است که بخش جنبش جهانی درباره خانواده را مطرح کردند؛ بنابراین با توجه به اینکه تعهد به خانواده و اهمیت موضوع خانواده در بحث اربعین بسیار بسیار مهم است، این امر یعنی تبیین جایگاه خانواده و ضرورت حضور خانواده در اربعین در ردیف اولویت های ما قرار گرفت.

 

رییس کارگروه فرهنگی آموزشی بانوان اربعین ایران و عراق با بیان اینکه اساس اربعین و شکلگیری این واقعه سرنوشت ساز و تاریخی بر مبنای حضور خانواده بوده و همین امر اهمیت حضور خانواده در اربعین است، افزود: بر اساس بحث تبیین جایگاه خانواده و اهمیت حضور آن در مسجد و اربعین؛ خانواده جزو برنامه های اصلی در نظر گرفته شده است.

 

آموزش ۵ هزار خادم در کارگروه فرهنگی بانوان اربعین

وی ادامه داد: آموزش هایی برای خادمان و مبلغان در نظر گرفته شده که پیش بینی می شود بیش از پنج هزار خادم در این دوره شرکت کنند؛ در واقع بحث ما با خادمان و مبلغان این است که در موضوعات فرهنگی به بهترین نحو به بانوان خدمات ارائه دهند و اهمیت زیارت اربعین، شناخت جایگاه اربعین در مسیر تمدن سازی از موضوعاتی است که ما به آن می پردازیم.

 

وی با بیان اینکه آشنایی با فرهنگ مردم عراق از دیگر آموزش های ما برای مبلغان و خادمان است، ابراز کرد: هر قدر دو ملت ایران و عراق از لحاظ فرهنگی بیشتر با هم آشنا شوند، مسیر تمدن سازی اربعین قطعا زودتر و بهتر به نتیجه خواهد رسید ماه گذشته سفری را به کشور عراق داشتیم و با خانم های فعال در عرصه اربعین چه در کربلا و چه در نجف جلساتی را برگزار کردیم. در این جلسات توافقاتی درباره برگزاری نشست های مشترک در موضوع خانواده و اهمیت آن برگزار کردیم؛ ضمن اینکه قرار شد نشست های مشترکی در حوزه تبیین جایگاه اربعین برای تمدن سازی داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: در حوزه کودکان نیز بحث های خوبی با بانوان عراقی داشتیم و قرار شد در موکب های مشترک قطعاً غرفه های کودک به صورت مشترک پیش بینی شود و ارائه ملزومات مورد نظر برای کودکان فراهم شود.

 

رونمایی از اولین سفرنامه بانوان اربعین

وی با بیان اینکه در حوزه نوجوانان برگزاری مسابقات کتابخوانی را در برنامه های فرهنگی اربعین پیش بینی کردیم که قبل از اربعین آغاز شده است، گفت: موضوع بانوان اربعین‌اولی از دیگر مباحثی است که برای آنها نیز برنامه های ویژه ای پیش بینی شده است. همچنین شب شعر مشترک با حضور شاعران آیینی ایران و عراق پیش بینی شده است که ۱۸ صفر در کربلا برگزار می شود؛ ضمن اینکه اولین کتاب شعر بانوان اربعینی تا چند روز آینده رونمایی می شود این کتاب اولین کتاب شعر بانوان است که با قطعاتی از شاعره های ایرانی امسال به رونمایی خواهد رسید.

 

وی تصریح کرد: کتاب دوم؛ یک کتاب مشترک سروده های بانوان ایرانی و عراقی است که قرار است این قطعات را به عنوان دومین جلد کتاب به چاپ برسانیم. کتاب دیگری نیز تحت عنوان «در امتداد اربعین» در دست تولید است که دل نوشته ها و خاطرات بانوان از قومیت های مختلف ایرانی، عراقی و سایر ملیت ها در پیاده روی اربعین در آن گنجانده شده است. کتاب دیگری نیز در دست چاپ داریم که قرار است قبل از اربعین رونمایی شود. این کتاب سفرنامه ای است که در آن به حضور خانم های ایرانی در اربعین می پردازد چه خانم هایی که در موکب های اربعین مسئولیت دارند و چه خانم هایی که در پیاده روی شرکت می کنند. این کتاب در واقع اولین سفرنامه بانوان اربعین است که انشاءالله در رونمایی از آن از تمام خبرگزاری ها دعوت به عمل خواهد آمد.

 

اصلانی ادامه داد: همچنین، کتاب دیگری نیز در دست چاپ است که شامل مقالات علمی می شود که از سال گذشته طی سه نشست علمی مقالات مختلفی در زمینه سبک زندگی اربعینی و حضور زنان در مقاومت به ویژه مقاومت زنان غزه این مقالات در حال چاپ است و انشاءالله تمام این کتب قبل از اربعین رونمایی می شود.

 

مراقبت از زنان در گرمای شدید اربعین ۱۴۰۳

رییس کارگروه فرهنگی آموزشی بانوان اربعین ایران و عراق با اشاره به گرمای شدید اربعین امسال، اظهار کرد: در خصوص بحث گرما نیز توصیه های زیادی صورت گرفته است و ما نیز نکات ضروری را به سمع و نظر زائران به ویژه بانوان می رسانیم. ما در این زمینه توصیه های کمیته بهداشت و سلامت اربعین را بازنشر می کنیم و به خادمان توصیه های ایمنی را آموزش می دهیم تا از بانوان زائر در این گرمای شدید مراقبت کنند.

 

وی با اشاره به دوره های آموزشی خادمین و مبلغین اربعین، خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که بیش از پنج هزار خادم و بیش از دو هزار مبلغ در دوره های آموزشی ما شرکت کنند. به دلیل اینکه دوره های ما بر اساس نیاز روز برگزار  بود و آموزش ها به روز تعریف می شود، نام این دوره ها دوره آموزشی خادمین و مبلغین اربعین است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار