خبرهای داغ:

عاشقانه‌های اربعینیِ زنان مسجدی در مرز تمرچین

عاشقانه‌های اربعینیِ زنان مسجدی در مرز تمرچین
نقش بانوان در خدمت‌رسانی اربعین، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، و بانوان مسجدی استان آذربایجان غربی امسال نیز پیش قدم شده و در موکب امام جعفر صادق (ع) در مرز تمرچین خدمت می کنند.
کد خبر: ۹۶۲۱۷۳۲
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۲

 

 

 

 به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-آذربایجان غربی: اربعین فرصت خدمت است، خدمت به زائرانی که بی توجه به گرمای هوا و سختی سفر قدم در مسیر طریق الحسین (ع) گذاشته‌اند و مرز تمرچین یکی از انتخاب های این زوار اربعین حسینی است و در این میان، نقش بانوان در این رویداد عظیم، بسیار پررنگ و قابل توجه است، آنها با دلی سرشار از عشق به اهل بیت(ع) و ارادتی بی‌حد به امام حسین (ع)، در عرصه‌های مختلف به زائران خدمت می‌کنند و بانوان استان آذربایجان غربی به عنوان سرزمین اقوام و ادیان بدون توجه به دین و مذهب در این مسیر و در کنار هم فعالیت می کنند.

تهیه و توزیع غذا و پذیرایی و بسته های فرهنگی  یکی از مهم‌ترین بخش‌های خدمت‌رسانی در موکب‌ها، است و بانوانی که با دستان هنرمند خود، انواع غذاهای گرم و سرد را طبخ کرده و به زائران خسته و گرسنه همراه با بسته های فرهنگی تقدیم می‌کنند.

مرز تمرچین امسال برای سومین سال متوالی است که میزبان عاشقان اربعین حسینی بوده و قرارگاه امام جعفر صادق (ع) به همت ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این مرز برپا شده که میزبان عاشقان حسینی است. امسال مادران و بانوان فعال مسجدی برای زائرین سنگ تمام گذاشته و بسته های فرهنگی و حتی جیره های خشک آماده کرده و اهدا می کنند.

 

بانوان مسجدی آذربایجان‌غربی؛ خادم الحسین در مرز تمرچین

بانوان مسجدی آذربایجان‌غربی؛ خادم الحسین در مرز تمرچین

 

 
 
 
 
 

در این راستا بسته های فرهنگی شامل اتیکت، بروشور و سربند برای عزادران و زوار کشورهای خارجی با مشارکت خادمان زینبی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی در قرارگاه امام جعفر صادق (ع) موکب خادمان زینبی مرز تمرچین آماده می‌شود.

همچنین مادران برکت حسینی نیز در موکب قرار گاه امام صادق (ع) مرز تمرچین آماده کرده و در اختیار دلدادگان حسینی قرار می دهند.  

بانوان مسجدی آذربایجان‌غربی؛ خادم الحسین در مرز تمرچین

 

پرچم متبرک امام حسین (ع) میزبان زائرین در موکب امام صادق (ع)

پرچم متبرک به حرم سه ساله حسینی و گنبد مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نیز در موکب قرارگاه امام صادق (ع) مرز تمرچین میزبان زائرین اربعین حسینی است.

 

بانوان مسجدی آذربایجان‌غربی؛ خادم الحسین در مرز تمرچین

بانوان مسجدی آذربایجان‌غربی؛ خادم الحسین در مرز تمرچین
 
بانوان مسجدی آذربایجان‌غربی؛ خادم الحسین در مرز تمرچین
 
عشق به امام حسین (ع) و ارادت به اهل بیت(ع)، مهم‌ترین انگیزه بانوان برای خدمت‌رسانی و حضور در اربعین است، بانوانی که از دیرباز به عنوان نماد ایثار و فداکاری شناخته شده‌اند.

پایانه مرزی تمرچین از سال ۱۴۰۱ به عنوان گذرگاهی برای تردد زائران مشتاق به زیارت اباعبدالله الحسین بازگشایی شده و در راستای تسهیل تردد زائران هر ساله امکانات ارائه شده به زائران قوی‌تر شده است.

گفتنی است؛ قرارگاه امام جعفر صادق (ع) که با تلاش‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برپا شده است، یکی از مهم‌ترین مواکب خدمت‌رسان به زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین محسوب می‌شود. این موکب با ارائه خدمات متنوع از جمله اسکان، تغذیه، وارائه برنامه های فرهنگی، به استقبال زائران می‌رود و با تبدیل این موکب به استودیو سیار صدا و سیمای آذربایجان غربی، مردم استان می‌توانند به صورت زنده و مستقیم شاهد شور و حال معنوی پیاده‌روی اربعین و تلاش‌های خادمان این موکب باشند

مرز تمرچین تنها مرز رسمی آذربایجان غربی با شمال عراق است که در شهرستان پیرانشهر در جنوب استان قرار دارد که طی دو سال گذشته امکان تردد زائران اربعین حسینی از این مرز به‌سوی عتبات عالیات فراهم شده است. مرزتمرچین در نقطه صفر مرزی آذربایجان غربی به عنوان مسیر به صرفه و کوتاه برای زائران اربعین حسینی شمال غرب کشور و کشورهای همسایه در حال استقبال برای پذیرش زائران است.

از این نقطه تا سامرا ۴۵۰ کیلومتر، تا کربلا ۶۵۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و تا نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد. امسال در مرز تمرچین امکانات لازم به‌منظور رفاه زائران اربعین از موکب‌های اسکان و تغذیه تا سایر خدمات در نظر گرفته شده است و وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز از شهرهای مختلف به سمت نقطه صفر مرزی مستقر می‌شود. ضمن اینکه زیرساخت‌های استقبال و ارائه خدمات به زائران سیدالشهدا (ع) هم فراهم شده و همه دستگاه‌های اجرایی استان برای ارائه بهترین خدمات در این مرز بسیج شده‌اند.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار