نمایشگاه نگارگری با موضوع شاه طهماسب در اردبیل دایر شد

مدیر پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از نمایش آثار نگارگری هنرمند بومی با موضوع شاهنامه شاه طهماسب برای معرفی بخشی از دوره تاریخی صفویه در نگارخانه خطایی این مجموعه خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۱۸۵۵
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶

نمایشگاه نگارگری با موضوع شاه طهماسب در اردبیل دایر شد

به گزارش بسیج از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، فردین عینی گفت: نمایشگاه موسوم به "جلوه نگار" با نمایش آثار نگارگری حسین عباسی از اردبیل از ۲۷ مرداد ماه دایر شده و در واقع تعدادی از صفحات بازآفرینی شده دوره صفویه به نمایش درآمده است.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ برای بازدید از نمایشگاه جلوه نگار به نگارخانه خطایی در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی مراجعه کنند.

عباسی هنرمند نگارگر نیز گفت: شاهنامه شاه طهماسب را در طول هشت سال و در قالب ۲۰۰ صفحه نگارگری بازآفرینی کرده‌ایم که در این نمایشگاه ۶۰ برگ از این آثار به نمایش گذاشته شده است.

مدیر پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی افزود: هدف از تولید این آثار، تحقیق در مورد اثر تاریخی اصلی و استفاده از مواد اولیه مانند کاغذهای کهنه، آب طلا و رنگ‌های طبیعی است تا اثر بازآفرینی شده بیشترین شباهت ممکن را به نسخه اصلی داشته باشد.

وی ادامه داد: این اثر به صورت کامل اجرا شده و آماده تبدیل به کتاب است و پیش از آن با توجه به خاستگاه اثر، تعدادی از برگ‌های آن را برای مردم اردبیل و گردشگران حاضر در استان به نمایش گذاشته ایم.

استان اردبیل با پیشینه استقرار حکومیت صفویان و تاثیرگذاری سیاسی و عقیدتی آن بر کشور، در شمال غرب ایران واقع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار