مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به تکمیل کتابخانه عمومی پارس‌آباد اختصاص یافت

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: ساختمان کتابخانه مرکزی شهرستان پارس آباد با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال به عنوان یکی از مدرن ترین کتابخانه‌های استان در حال آماده سازی و تکمیل است.
کد خبر: ۹۶۲۱۸۵۷
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶

۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به تکمیل کتابخانه عمومی پارس‌آباد اختصاص یافت

پروانه رضاقلیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: کتابخانه مرکزی پارس آباد در سال ۱۳۸۷ با زیربنائی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در مرکز شهرستان کلنگ زنی و مراحل عمرانی این مجموعه فرهنگی آغاز شده بود.

وی با بیان اینکه تا سال ۱۳۹۸ این پروژه فرهنگی به جهت اختصاص اعتبار ناچیز فقط ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت افزود: به دنبال پیگیری‌ها از سال ۱۳۹۸ ردیف بودجه عمرانی برای تکمیل کتابخانه مرکزی پارس‌آباد که جزو مطالبات اصلی مردم و مسئولین بود ایجاد شد و تا اوایل امسال میزان پیشرفت این پروژه فرهنگی بیش از ۵۰ درصد رسیده بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ادامه داد: امسال نیز از محل اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه ای ۱۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری این پروژه فرهنگی اختصاص یافته است و امیدوریم با هزینه کرد این اعتبار، بخش اعظم عملیات عمرانی پروژه به پایان برسد.

رضاقلیزاده با بیان اینکه اجرای این پروژه کتابخانه‌ای به اداره کل راه و شهرسازی استان محول شده است، ابراز امیدواری کرد: با اهتمام نهادهای متولی در اختصاص کامل اعتبار و جدیت در تکمیل پروژه، شاهد افزایش سرانه مطالعه باشیم.

وی با بیان اینکه در کتابخانه‌های بزرگ و همتراز کتابخانه پاس آباد، بیش از ۶۰ نوع خدمت فرهنگی به مردم ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: کتابخانه مرکزی شهرستان پارس آباد به عنوان بزرگترین کتابخانه شمال استان و دومین کتابخانه بزرگ استان اردبیل با طراحی جدید، خدمات بیشتری ارائه خواهد کرد.

رضاقلیزاده ادامه داد: در کتابخانه پارس آباد خدمات ویژه فرهنگی برای تمام سطوح سنی و اقشار مختلف جامعه از جمله؛ روشندلان، کم شنوایان و ناشنوایان، معلولان جسمی حرکتی و همچنین قشر فرهنگی و فرهیخته تمهید و ارائه خواهد شد.

وی به فعالیت ۱۲ واحد کتابخانه در شهرستان پارس آباد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هشت باب کتابخانه نهادی، سه باب کتابخانه مشارکتی و یک باب پیشخان کتابخانه زیر نظر اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در حال ارائه خدمات فرهنگی و کتابخانه‌ای هستند.

به گزارش بسیج و بر اساس اعلام اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل ۶۶ باب کتابخانه نهاد کتابخانه‌های عمومی و ۱۷ باب کتابخانه مشارکتی در مجموع با ۲۹ هزار و ۵۲۵ متر مربع مساحت در این استان فعال است.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار