خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی:

بهره برداری از ۴۱ طرح آموزشی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در خراسان جنوبی

قناعت گفت: ۴۱ طرح آموزشی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در خراسان جنوبی به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۶۲۲۰۰۱
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر قناعت استاندار خراسان جنوبی در شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در کنار کمک‌های دولت باید از توان خیران هم برای جبران کمبود فضای آموزشی در استان بهره برد گفت: هم اکنون ۳۰ درصد این طرح‌ها با مشارکت خیران و ۷۰ درصد از محل اعتبارات استانی و ملی ساخته شده است.

قناعت از بهره برداری از ۴۱ طرح آموزشی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها همزمان با سال تحصیلی جدید جامعه دانش آموزی استان از ۱۶ هزار و ۲۱۱ متر مربع زیر بنای جدید آموزشی و ۱۰۶ کلاس درس بهره‌مند خواهند شد. 

وی گفت: برای حل مشکلات در بخش‌های مختلف مدیران نگاه صنفی و بخشی نداشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هم از ورود ۱۸ هزار دانش آموزی کلاس اولی به جمع دانش آموزان استان در سال تحصیلی پیش رو خبر داد و گفت: تعلیم و تربیت این تعداد دانش آموز کلاس اولی را حدود ۶۰۰ نفر از آموزگاران جذبی امسال برعهده خواهند داشت. 

موسوی نژاد افزود: خراسان جنوبی ۱۸۵ هزار دانش آموز دارد که ثبت نام حدود ۸۵ درصد از آنها در تمام مقاطع تحصیلی انجام شده است. 

وی با بیان اینکه در هنگام ثبت نام به جز هزینه کتاب و بیمه مبلغ دیگری از والدین نباید اخذ شود گفت: هزینه کتاب و بیمه بر عهده والدین است و امسال هم محموله‌های کتاب خوبی وارد استان شده و تا کنون حدود ۶۰ محموله کتاب را در استان دریافت کرده ایم تا در شهرستان‌ها توزیع کنیم.

رخسارپور مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم به اجرای طرح شهید عجمیان در استان اشاره کرد و گفت: این طرح تا پایان شهریور در مدارس کم برخوردار استان به همت گروه‌های جهادی درحال انجام است تا فضای آموزشی مدارس نوسازی و شاد شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صدا و سیما 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار