خبرهای داغ:
معاون دانشگاه علوم کشاورزی خوزستان خبرداد:

افتتاح خوابگاه ‌متاهلی‌ دانشگاه کشاورزی خوزستان به زودی

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان آخرین فعالیت‌های این معاونت را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۶۲۲۱۱۸
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان سعید محمدزاده با اشاره به ظرفیت خوابگاهی این دانشگاه، اظهار کرد: ظرفیت اسکان دانشگاه در سراهای دانشجویی حدود یک هزار نفر است. در اسکان دانشجویان  بر اساس قوانین و شیوه نامه‌های سازمان دانشجویان عمل می‌شود و به دانشجویان بومی ساکن شهرستان ملاثانی و اهواز خوابگاه تعلق نمی‌گیرد اما سرویس رفت و برگشت از سوی دانشگاه با دریافت هزینه اندک در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به بهسازی خوابگاه‌ها در تابستان، ادامه داد: در فرصت تعطیلی فعالیت آموزشی دانشگاه، برای ارائه خدمات رفاهی بهتر، کولرهای پنجره‌ای خوابگاه پسرانه تعویض و کولرهای اسپیلت خریداری و نصب شدند. همچنین سیستم گرمایشی خوابگاه دخترانه به شوفاژ تبدیل شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به احداث خوابگاه متاهلی، گفت: به منظور حمایت از زوج‌های جوان دانشجو، خوابگاه متاهلی با ظرفیت اسکان ۹ زوج، به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و از ابتدای مهرماه قابل استفاده است. اولویت اسکان، با زوج‌های دانشجوی جوانی است که اخیرا تشکیل خانواده داده‌اند.

محمدزاده با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات مناسب عنوان کرد: هدف، فرآهم آوری فضای مناسب تحصیلی با حفظ کرامت دانشجویی است. خدمات دانشجویی و فرهنگی ارائه شده در دانشگاه مبتنی بر مشارکت دانشجویان است.در این زمینه دانشگاه علوم کشاورزی در اجرای طرح همیاردانشجو، رتبه برتر را کسب کرده است. در این طرح از توانمندی دانشجویان، در مسائل آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی و رفاهی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: با هدف حمایت از دانشجویان کم بضاعت حین تحصیل، صندوقی در معاونت دانشجویی تشکیل شده است. این صندوق دانشجویان کم بضاعت را در تامین هزینه‌های تحصیلی و رفاهی حمایت می‌کند.  

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به اهمیت ارائه مشاوره تحصیلی و روانشناختی به دانشجویان، گفت: با توجه به اهمیت وضعیت روحی و روانی دانشجویان در طی کردن مسیر پیشرفت و موفقیت، سال گذشته تعداد مشاورین و روانشناسان مرکز مشاوره دانشگاه به چهار نفر افزایش داده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار