تشکیل ۸ کمیته تخصصی در راستای تسهیل نحوه ارتباط‌گیری با ادارات در خراسان رضوی

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: در راستای تسهیل نحوه ارتباط‌گیری با ادارات استان، ۸ کمیته تخصصی برای شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ادارات تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۶۲۲۱۹۳
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهدمقدس، مهدی رضایی، با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی این ستاد مطالبه‌گری از دستگاه‌های اداری و اجرایی است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۱ دستگاه اداری در استان وجود دارد که ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان به‌تناسب فعالیت‌ها برای تمامی ادارات شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تشکیل داده و برنامه‌هایی را در طی سال به آنها ابلاغ و پیگیری برای تحقق‌یافتن برنامه‌ها صورت می‌گیرد.

 وی با اشاره به تسهیل در نحوه ارتباط‌گیری با ادارات افزود: برای تسهیل این ارتباط ۸ کمیته تخصصی تشکیل شده و در هر ماه با برگزاری ۸ جلسه در کمیته های تخصصی، با ۱۳۱ دستگاه ارتباط برقرار می‌کنیم و در موضوعات مختلف هم‌فکری و پیگیری صورت می‌گیرد.

 رضایی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ابلاغی به دستگاه‌ها، احصای معروفات و منکرات تخصصی آن دستگاه است، تصریح کرد: دستگاه‌ها موظف هستند که یک معروف و یک منکر تخصصی در طی سال را شناسایی و به ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان اعلام کنند. طرح‌های ادارات نیز برای رفع منکرات و یا گسترش معروفات در قالب این کمیته ها مطرح می‌شود تا بتوانیم در طی سال موضوع را پیگیری و به نتیجه برسانیم.

 وی ادامه داد: با بررسی در سامانه نظارت و برنامه‌ها، در حال حاضر ۸۶ دستگاه معروفات و منکرات تخصصی خود را ارائه کردند. در ۶ ماه پایانی سال بحث طرح‌های اجرایی گسترش معروفات و رفع منکرات پیگیری می‌شود.

 دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی ذکر کرد: کمیته های ۸ گانه در سطح استان شامل اجتماعی، انرژی، دانشگاه‌ها، فرهنگی، عمران و زیربنایی، حاکمیتی، اقتصادی و تولیدی، بانک‌ها است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار