خبرهای داغ:

فرماندار میامی: انقلاب اسلامى ایران «فرزند مسجد»

میامی_فرماندار میامی گفت: در دوران انقلاب اسلامى، مردم ایران علیه نظام ستم‏شاهى، جلوه‏هایى از نقش مسجد را در بعد ستم ‏ستیزى، آشکارا مشاهده کردند، تا آن‏جا که می ‏توان انقلاب اسلامى ایران را «فرزند مسجد» برشمرد.
کد خبر: ۹۶۲۲۱۹۸
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرنگار بسیج، همایش روز جهانی مسجد با حضور فرماندار شهرستان میامی، فرمانده سپاه ناحیه میامی، امام جمعه بخش کالپوش، امام جمعه موقت شهر میامی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستای جودانه برگزار شد.
در این مراسم که مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه میامی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان، رئیس شورای اسلامی شهرستان و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز حضور داشتند، علیرضا آشوری فرماندار شهرستان میامی اظهار کرد: مسجد تنها نهادی است که از آغاز تأسیس تاکنون، مرکز و محور تحولات عظیمی در جامعۀ اسلامی بوده و جایگاهی است که نقش بسیار زیادی در تربیت فرد و بازسازی اجتماع و حاکم کردن دین بر جامعه دارد.
وی افزود: امام خمینی (ره) در سخنرانی‌ها و پیام‌هایشان، مردم و به‌ویژه جوانان را به حضور در مسجد و اجتماعات مذهبی فرا می‌خواندند و مسجد و اجتماعات مذهبی را راهی برای حل مشکلات و گرفتاری‌های اجتماعی مسلمین و پیش­بردن نهضت اسلامی می‌دانستند.
آشوری خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز، همیشه ضمن تأکید بر نقش عبادی مساجد، آن را کانون انقلاب و حل مشکلات جامعة اسلامی می‌دانند
وی تصریح کرد: مسجد هرچند یک واحد اجتماعى کوچک، ولى نماد یک جامعه اسلامى و نمونه عینى حاکمیت ارزش‏هاى اسلامى است. بنابراین، تحقق ارزش‏هایى از قبیل تقوا، علم، جهاد، برادرى، مساوات و عدالت‏باید از مسجد آغاز شود.
فرماندار میامی بیان کرد: در دوران انقلاب اسلامى، مردم ایران علیه نظام ستم‏شاهى، جلوه‏هایى از نقش مسجد را در بعد ستم ‏ستیزى، آشکارا مشاهده کردند، تا آن‏جا که می ‏توان انقلاب اسلامى ایران را «فرزند مسجد» برشمرد.
وی تاکید کرد: مسجد به عنوان قلب طپنده جهان اسلام و جایگاهى براى عبادت، همواره مورد توجه و اهتمام مسلمانان بوده است و نخستین اقدامى که پیامبر اسلام پس هجرت به مدینه و تشکیل حکومت به عمل آورد ساختن مسجد بود.
وی افزود: مسجد خانه آشنایی با درد‌ها و مشکلات اجتماعی و چاره اندیشی برای رفع آن هاست.
در این مراسم امام جمعه شهر رضوان، جانشین سپاه ناحیه میامی و امام جماعت روستای جودانه نیز در خصوص اهمیت مسجد مطالبی بیان کرده و از ارکان نمونه مساجد این شهرستان با اهدا لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار