حوزه‌های آبخیزداری کاشمر نیازمند بازنگری است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر با اشاره به اینکه طرح‌هایی که در حوزه آبخیز این شهرستان اجرا شده است مربوط به دهه 70 است، بر ضرورت بازنگری حوزه‌های آبخیزداری تأکید کرد.
کد خبر: ۹۶۲۲۲۴۷
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از کاشمر میثم روشنی در نشست با خبرنگاران در محل مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به اینکه طرح‌هایی حوزه آبخیز این شهرستان مربوط به دهه 70 است، اظهار کرد: با گذشت بیش از سه دهه از این طرح‌ها ضروری است که حوزه‌های آبخیز بازنگری شود.

وی با اعلام اینکه سال گذشته با اختصاص 240 میلیون تومان حوزه آبخوان بهاریه در چهار فاز بازنگری شده است، افزود: امسال نیز 3 میلیارد تومان برای بازنگری حوهز آبخیز کاشمر اختصاص یافته که امیدواریم با تخصیص این اعتبار بتوانیم بخش عمده‌ای از این حوزه بازنگری شود.

روشنی همچنین با اشاره به وجود 115 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و 100 هزار هکتار اراضی ملی در کاشمر خاطر نشان کرد: اگرچه برابر استاندارد باید برای گشت و مراقبت از این عرصه‌ها 4 نیرو داشته باشیم، اما در حال حاضر تنها با 2 نیرو این کار انجام می‌شود.

وی از احداث کمربند حفاظتی در نقاط حساس کاشمر به طول 3 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان خبر داد و یادآور شد: در راستای احیای منابع طبیعی سال گذشته 123 هکتار با یک میلیارد تومان نهال کاری انجام شده که 90 هکتار آن موفقیت آمیز بوده است.

روشنی با اشاره به توسعه حریم شهر کاشمر و تحویل 594 هکتار اراضی لی به راه و شهرسازی تصریح کرد: از این میزان 180 هکتار مستقیم به اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر با اذعان به اینکه وضعیت مراتع شکننده است، گفت: برای حضور دام در مراتع مشکلی وجود ندارد، اما مجوزهای صادره بیانگر کاهش جمعیت 50 درصدی دام‌ها در مراتع نسبت به سال گذشته است.

خبرنگار/ سید هادی مهدیان

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار