خبرهای داغ:

افتتاح و کلنگ زنی ۹۲ پروژه عمرانی و اقتصادی سمنان در هفته دولت

فرماندار سمنان گفت: ۹۲ پروژه عمرانی و اقتصادی در این شهرستان در هفته دولت امسال افتتاح و کلنگ زنی می شود.
کد خبر: ۹۶۲۲۲۵۳
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، محمد بهرامی، فرماندار سمنان در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت سال ۱۴۰۳ مجموع پروژه های عمرانی و اقتصادی در شهرستان سمنان با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می شود.
وی خاطرنشان کرد: ۷۶ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۵۷۵ میلیارد تومان افتتاح و هشت پروژه عمرانی نیز با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.
فرماندار سمنان با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی نیز هشت پروژه افتتاح می شود، اظهار کرد: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می رسد.
بهرامی عنوان کرد: در حوزه عمرانی عمده پروژه ها در حوزه امور عشایری، راه آهن، راهداری و حمل و نقل جاده ای، نوسازی مدارس و ساخت مدارس، منابع طبیعی و آبخیزداری، ورزش و جوانان، بنیاد مسکن، دانشگاه سمنان، پارک علم و فناوری، آبفا، جهاد کشاورزی، شهرک صنعتی و شرکت گاز است.
وی با اشاره به اینکه عمده پروژه های اقتصادی نیز در حوزه حمل و نقل جاده ای، میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی، دانشگاه و صنعت و معدن است، افزود: صنعت و معدن در هزینه کرد اعتبارات در حوزه اقتصادی از دیگر پروژه های این بخش سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است و که اعتباری حدودا یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی است.
فرماندار سمنان بیان کرد:در هفته دولت سال ۱۴۰۰ مجموع اعتبارات پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی ۱۷۳ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ اعتباری بالغ بر ۷۱۸ میلیارد تومان، سال گذشته حدود هزار میلیارد تومان و امسال نیز ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان است که بر این اساس رشد قابل توجهی را در این بخش شاهد هستیم.
بهرامی پروژه های مهم دو سال 
گذشته در حوزه راه را روکش آسفالت در حوزه آهوان عنوان کرد و افزود: برای نخستین بار در ۲ سال گذشته بخشی از کلاته های شمال شرقی به سمت پیغمبران پروژه راهسازی همراه با آسفالت انجام شد.
وی با اشاره به اینکه افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان از جمله برکات سفر ریاست جمهور شهید کشورمان است، ادامه داد: در حوزه درمانی نیز طی ۲ سال گذشته اتفاقات خوبی افتاده است که از جمله آنها افتتاح اورژانس بیمارستان کوثر، افتتاح بیمارستان سوانح و سوختگی و بخش سرطان بیمارستان کوثر سمنان و کمک به بخش خیریه ای و مردمی بخش درمان نظیر پروژه های راه آسمان و مهد کرامت است.
فرماندار سمنان عنوان کرد: افتتاح و کلنگ زنی پروژه های ورزشی در حوزه روستایی همچون احداث زمین چمن مصنوعی در ۱۰ روستای تابعه سمنان- تا کنون در چهار روستا احداث شده است - و ایجاد ظرفیت های ورزشی در روستاهای کم برخوردار روستایی با جدیت در دستور کار قرار دارد.
بهرامی یکی از مهمترین دغدغه های خود طی ۲ سال اخیر را بحث فرودگاه بین المللی سمنان عنوان کرد و گفت: باید بگویم عملیاتی شدن فرودگاه سمنان کار غیرممکن نبوده اما عملیاتی ماندن آن بسیار مهم و حائز اهمیت است.
وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در حوزه فرودگاه بین المللی سمنان اظهار کرد: از جمله برنامه های مهم من در سال ۱۴۰۳ ظرفیت سازی برای عملیاتی ماندن فرودگاه است.
فرماندار سمنان با اشاره به اینکه تلاش بر این است که فرودگاه بین المللی سمنان به صورت هفتگی فعال شود، گفت: اگر باید اگر اینگونه شود شاهد پروازها با صندلی های خالی نخواهیم بود.
 بهرامی عنوان کرد: ۷ پرواز از فرودگاه بین المللی سمنان به نجف اشرف و برعکس در بازه زمانی ۲۸ مردادماه تا پنج شهریورماه به مناسبت ایام اربعین حسینی انجام شده و در حال انجام است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن اشاره کرد و با بیان اینکه پیش از این نبود زمین یکی از مشکلات جدی برای ساخت مسکن بوده است، عنوان کرد: ۲۹۶ هکتار الحاقات به سمنان برای رفع مشکل کمبود زمین در این شهر انجام و اضافه شده است.
فرماندار سمنان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۱۹۵ واحد مسکونی در شهر سمنان در بخش نهضت ملی مسکن شروع به ساخت شده است، اظهار کرد: ۱۹ هزار و ۲۳۹ نفر متقاضی ثبت نام در طرح ملی نهضت مسکن انجام شده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۲۹۶ نفر واجد شرایط بوده اند.
بهرامی افزود: در حوزه اقدام ملی مسکن ۸۶۹ واحد در حال تکمیل است.
وی به ظرفیت های گردشگری استان سمنان اشاره کرد و گفت: در بخش گردشگری این استان جزو استان‌های تراز اول کشور هم از حیث مشاهیر، ابنیه و صنایع دستی محسوب می شود.
فرماندار سمنان بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی در حوزه گردشگری و صنایع دستی ابتدا عدم تبیین ظرفیت ها و دیگری عدم برندسازی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار