خبرهای داغ:
مسئول موکب شهید باکری بازرگان خبر داد

مباحث فرهنگی مهم‌ترین بخش در خدمت به زائران است

مسئول موکب شهید باکری بازرگان گفت: مباحث فرهنگی مهم‌ترین بخش در خدمت به زائران بارگاه مطهر اباعبدالله‌الحسین (ع) و شرکت‌کننده‌ها در پیاده‌روی اربعین حسینی است.
کد خبر: ۹۶۲۲۴۳۱
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴

موذن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، ضمن ابراز خشنودی از اینکه برای نهمین سال متوالی از سال ۹۵ تاکنون توفیق این را داشته است که در خدمت زائران کربلای حسینی باشد، گفت: وجه تمایز موکب شهید باکری بازرگان با سایر موکب‌ها در مباحث فرهنگی نهفته است چراکه سایر مواکب اغلب در محورهای تغذیه، اسکان و موارد مشابه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: موکب شهید باکری بازرگان از ۱۴ مرداد با ۲۰ خادم اعزامی از سراسر کشور، به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است و بعد از اربعین نیز به واسطه بازگشت زائران تا ۱۵ شهریور همچنان دایر خواهد بود.

این مسئول گفت: از طریق اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای از جمله پخش مداحی‌های شورانگیز، برپایی حجله شهدا، ایجاد جلوه‌های بصری در تلاش هستیم، این سفر معنوی بیش از پیش پُربار و خاطره‌ساز باشد.

مسئول موکب شهید باکری بازرگان ضمن اشاره به اینکه در تلاش هستیم آیین استقبال و بدرقه زائران با شکوه هر چه تمام‌تر و در شان زائران امام حسین (ع) برگزار شود، ادامه داد: تاثیرگذاری خدمات مواکب با رویکرد فرهنگی به قدری حائز اهمیت و تاثیرگذار است که شاهد هستیم خیل عظیمی از زائران خارجی ترجیح می‌دهند از مرزهای ایران وارد عراق شوند حال آنکه مبادی دیگری هم از سایر کشورها برای پیوستن به موج خروشان عاشقان اهل بیت(ع) وجود دارد.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته ۱۱ هزار زائر غیر ایرانی از کشورهای ترکیه، آذربایجان، گرجستان، کشورهای حوزه قفقاز و کشورهای اروپایی برای حضور در مراسم اربعین حسینی در عراق از مرز بازرگان وارد ایران شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار