تشکل‌های مردمی پل ارتباطی مؤثر پیگیری مطالبات مردم در نظام بانکداری هستند

قائم‌مقام دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: تشکل‌های مردمی در حوزه‌های اقتصادی پل ارتباطی مناسبی در راستای پیگیری مطالبات مردم هستند و این امر در نظام بانکداری بسیار مؤثر است.
کد خبر: ۹۶۲۲۴۸۷
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهدمقدس؛ محسن ملی در جلسه اعطای احکام انتصاب رئیس و اعضای شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مدیریت شعب بانک تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: بانک تجارت جزو ۵ بانک برتر در سطح استان معرفی شده که به‌درستی معروف و منکر تخصصی در حوزه نظام بانکداری را احصا کرده است.

 وی با اشاره به نقش مؤثر تشکل‌های مردمی در پیگیری مطالبات مردم در حوزه اقتصادی افزود: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر جذب سرمایه‌های انسانی است که این امر مهم جز با امیدآفرینی در سطح جامعه میسر نخواهد شد. پیگیری مطالبات مردم به‌ویژه در حوزه اقتصاد اعتمادسازی مردمی را در بردارد و در این راه تشکل‌های مردمی نقش سازنده‌ای را ایفا می‌کنند.

 ملی بیان کرد: معروف و منکر در سال‌های اخیر برای مردم تنها در یک حوزه منحصر شده بود؛ اما خوشبختانه با تلاش‌هایی که در فرهنگ‌سازی فریضتین انجام شده اصالت اصلی ستاد که نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و آموزش آمرانم به معروف است به‌خوبی در سطح گسترده در حال نهادینه‌شدن است.

 وی با تأکید بر اینکه اگر معروفات در دستگاه‌های اجرایی به‌درستی احصا شود زمینه منکر در جامعه کاهش خواهد یافت اذعان داشت: پیگیری مطالبات مردم در اولویت برنامه‌های اجرایی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان است در همین راستا، سال گذشته ۲ مدیرکل به دلیل عدم پاسخ‌دهی مناسب به مطالبات مردم با پیگیری‌های انجام شده برکنار شدند که این امر نشان می‌دهد ستاد از مطالبات مردمی حمایت می‌کند.

 
احصای معروف تخصصی در بانکداری راهی برای کاهش منکرات


 در ادامه این نشست علی بسکابادی، رئیس شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و مدیر شعب بانک تجارت خراسان رضوی نیز اعلام کرد: با راه‌اندازی شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در تمامی شعب بانک تجارت تلاش کرده‌ایم معروفات را احصا و بدین‌وسیله از منکرات جلوگیری کنیم.

 وی ربا را بزرگ‌ترین منکر در نظام بانکداری اسلامی دانست و توضیح داد: مطالبات مردم در حوزه بانکداری و نظارت شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در بانک‌ها این مسئله را به‌راحتی حل‌وفصل کرده است.

 بسکابادی در ادامه به جنگ اقتصادی دشمن علیه کشور اشاره کرد و افزود: در جنگ کنونی که دشمن سفره اقتصادی مردم را مورد هجمه قرار داده و نقدینگی در کشور کاهش‌یافته است بانک‌ها اگر به تکالیف شرعی و اجرایی خود عمل کنند، می‌توانند نقش مؤثری در رفع مشکلات اقتصادی ایفا کنند .

 وی عنوان کرد: این مدیریت در همین راستا موفق شده با پرداخت تسهیلات به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در حوزه‌های اشتغال‌زایی، فرزندآوری، خرید مسکن، مشاغل خانگی و... که مرتبط با اقتصاد و معیشت مردم است رتبه خوبی را کسب کند.

 مدیر شعب بانک تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و کشاورزان از دیگر اقداماتی است که این مدیریت برای حفظ و توسعه اقتصاد در استان جزو اولویت‌های بانکداری قرار داده است.

 وی ادامه داد: حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی با پرداخت تسهیلات باعث رشد نقدینگی و اشتغال‌زایی می‌شود که اگر بانک‌ها بر اساس معروف تخصصی در نظام بانکداری آن را رعایت کنند تحریم‌ها رفع شده و امیدآفرینی در کشور افزایش خواهد یافت.

 بسکابادی اعلام کرد: با احصای معروفات تخصصی در نظام بانکداری از ۲۰ سال گذشته تاکنون حدود ۱۸ میلیارد تومان از بدهی‌های معوقه بانکی به سرمایه کشور برگردانده شده که این امر نقطه قوتی در این حوزه بشمار می‌رود .

 در پایان این جلسه حکم انتصاب رئیس و اعضای شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مدیریت شعب بانک تجارت خراسان رضوی اهدا شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار