خبرهای داغ:

نقش زنان در پیاده‌روی اربعین، زینبی است

نقش زنان در پیاده‌روی اربعین، زینبی است
حجت‌الاسلام خرم‌دل با بیان اینکه نقش زنان مراسم باشکوه پیاده روی اربعین همان نقش حضرت زینب (س) در اربعین است، گفت: رساترین پیام پیاده‌روی اربعین، آزادی و اعلام حضور موثر زنان در جامعه است.
کد خبر: ۹۶۲۲۶۷۰
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۲

 

 

 

 به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-حجت الاسلام «حسن خرم‌دل»، امام جمعه استان فارس  در مورد نقش و جایگاه زنان در مراسم باشکوه پیاده روی اربعین، بیان کرد: همانطور که تکلیف حضرت زینب (س) و سایر بانوان همراه ایشان تبلیغ قیام عاشورا و رساندن پیام عاشورا به جهانیان بود امروز نیز رساندن این پیام در غالب‌ عاشورا متبلور است و این رسالت پیام رسانی اولا و به ذات متعلق به زنان جامعه است.

 

امام جمعه شیرکوه با بیان اینکه برخی معتقد به جایز بودن حضور زنان در پیاده روی اربعین نیستند، افزود: اما معتقدم حرکت اربعین اولا و بالذات متعلق به زنان جامعه است وقتی حضرت زینب (س) به عنوان یک زن پیام رسان ویژه امام حسین (ع) می شوند، مشخص است که در پیاده روی اربعین  که ادامه همان حرکت تبلیغی عاشورا است زنان جامعه می توانند با الگوگیری از حضرت زینب (س) روایتگر پیام عاشورا باشند و حتی این کار را بهتر از مردان انجام دهند.

 

وی تاکید کرد: نقش زنان مراسم باشکوه پیاده روی اربعین همان نقش حضرت زینب (س) در اربعین است یعنی نقش پیام رسانی اربعین به زنان اختصاص دارد. مادران که علمدار تربیت در خانواده هستند هم نباید از این امر غافل شوند این سفر یک سفر معنوی و تربیتی است که برای مردان لازم و برای زنان که علم دار موضوع تربیت هستند ضروری تر است و می توانند دستاوردهای معنوی و تربیتی خود در این سفر را در جامعه نشر دهند.  

 

وی با بیان اینکه حضور زنان در مراسم های مختلف امنیت آن را بالاتر می برد، گفت: حضور زنان در هر محیطی نشان از امن بودن آن دارد و این حضور زنان پرشور و گسترده زنان در پیاده روی اربعین، نشان از امن بودن محیط این حماسه است و همین حضور به نوعی امنیت‌بخش این حماسه باشکوه و میلیونی نیز است.

 

حجت الاسلام خرم‌دل در پایان خاطرنشان کرد: رساترین پیام پیاده روی اربعین ابلاغ پیام آزادی و اعلام حضور موثر زنان در جامعه است و این پیام را به جهانیان مخابره می کند و در یک حضور ۳۰ میلیونی افراد زیادی از اقصی نقاط جهان در این حرکت حضور خود را اعلام می کنند و با مهمان نوازی ملت عراق و همدلی ایجاد شده بین زائران فارغ از قومیت، ملیت و زبان و رنگ و حتی مذهب، این پیام به دنیا مخابره می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار