مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام؛ 

موکب "مادر و کودک" روزانه به صدها نفر از مادران و کودکان در پایانه مرزی مهران خدمات می دهد

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمومنین(ع)استان ایلام گفت: موکب "مادر و کودک" بنام حضرت رقیه(س) در پایانه مرزی مهران روزانه به صدها  نفر از مادران و کودکان، خدماتی از قبیل اسکان ، مشاوره، خیاطی ،توزیع بسته های بهداشتی، تغذیه ای و فرهنگی به زائران اربعین حسینی ارائه می دهند. 
کد خبر: ۹۶۲۲۸۵۶
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام ،جمالی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمومنین(ع)با اشاره به موکب مادر و کودک عنوان کرد: امسال اولین سالی است که موکب مادر و کودک برای خدمات دهی به بانوان و مادران برپا شده است. 

وی درباره دلایل برپایی این موکب ادامه داد: با توجه به تعطیلی مدارس همراه شدن اربعین در تابستان بسیاری از زائران به شکل خانوادگی و همراه فرزندان خود به زیارت مشرف می شوند از همین رو این موکب "مادر و کودک" در کنار محل اسکان زائرسرای حضرت زهرا سلام الله علیها سپاه امیرالمومنین(ع) استان برپا شده تا‌ لحظاتی راحتی را برای والدین فراهم آورد. 

جمالی در مورد خدمات این موکب برای بانوان اظهار کرد: خدمات مختلفی از جمله انجام خیاطی، اهدا بسته های بهداشتی ویژه بانوان و بسته های فرهنگی  ارائه می گردد. 

وی ادامه داد: برای کودکان بالای ۳ سال فراهم کردن وسایل بازی،کاردستی ، کاربرگ های نقاشی به مضامین مهدویت و قصه گویی توسط مربیان مهدهای قرآنی انجام می گیرد و هم چنین برای کودکان زیر ۳ سال خدماتی از قبیل دادن شیرخشک، پوشاک، غذای کودک(سرلاک)و بطری شیشه شیر ارائه می گردد. 

جمالی با بیان اینکه امسال درکنار ۱۰موکب شهرستانهای مختلف استان خدمات ویژه بانوان  ارائه می گردد بیان کرد: این خدمات توسط بسیج جامعه زنان در شهرستان های ایلام ، ملکشاهی، سیروان، دره شهر، چرداول، بدره و چوار در محل تردد زائرین به کربلای معلی انجام می گردد. 

  مسئول بسیج جامعه زنان به خدمات دیگر اشاره کرد و افزود: روزانه ۵۰۰۰ پرس غذا برای شام و ۳۵۰۰ پرس صبحانه بیش از ۵۰۰۰ هزار بطرب آب معدنی خنک و۴۰۰۰لیوان شربت توسط موکب حضرت رقیه(س) بین زائرین اربعین توزیع می شود. 

 مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در پایان تصریح کرد: تمام سعی ما این است تا با ایجاد این موکب شرایط مناسبی برای مادران و کودکان را فراهم شود.

خبرنگار: فاطمه ملکی 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار