خبرهای داغ:

۱۱ طرح آب وخاک در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اجرا شد

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۱۱ طرح در حوزه مدیریت آب وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان طی یکسال اخیر اجرا شده است.
کد خبر: ۹۶۲۳۰۲۹
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان عباس ساکی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران خوزستان اعلام کرد: اعتبار موردنیاز برای اجرای هفت طرح از محل اعتبارات استانی و چهار طرح از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

وی با بیان اینکه ۲هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده گفت: ایجاد زیرساخت برای هفت مجتمع کشاورزی، تجهیز و نوسازی ۴۴۲ هکتار اراضی کشاورزی از جمله این طرح‌ها بوده‌اند.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهارکرد: برای نخستین بار، مطالعات جامع خاکشناسی با صرف بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال در سطح هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان انجام شد.

ساکی تصریح کرد: اجرای ۱۰ طرح کوچک تامین آب، بهسازی ۵۶۴ کیلومتر کانال عمومی، انهار سنتی و احداث و تکمیل ۲۴ کیلومتر کانالهای آبرسانی و انتقال آب با لوله و اجرای زیرساخت‌های یک طرح گلخانه‌ای از دیگر اقداماتی است که طی یکسال اخیر در حوزه آب و خاک خوزستان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۸۲۰ میلیارد ریال نیز برای توسعه آبیاری تحت فشار در سطح یکهزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان هزینه شده است.

وی بازسازی سه کیلومتر قنوات و صرف هفت میلیارد ریال برای مطالعات خاکشناسی در ۶۹۰ هکتار از محل اعتبارات استانی را از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه عنوان کرد.

ساکی افزود: این اقدامات در راستای افزایش راندمان و بهره‌وری بیشتر، تولید محصول کشاورزی و رسیدن به خودکفایی کامل با مشارکت کشاورزان با دولت انجام شده است.

سالانه حدود ۱۷.۸ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در استان خوزستان تولید می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار